771 millió forintos veszteség a HírTv-nél, 762 millió a Magyar Nemzetnél, de a Heti Válasz és a Lánchíd Rádió is deficites.
Zuhanó árbevételek mellett veszteségbe fordultak Simicska Lajos sajtóvállalkozásai tavalyra. 2016, az első teljes G-év – vagyis az Orbán Viktorral való 2015 eleji szakítás után üzleti év – megmutatta, hogy az állami hirdetések nélkül a cégek nem képesek nyereségre, vagyis a Orbán-kabinet „büntetőpolitikája” üzleti értelemben bevált a kegyvesztetté vált üzletember cégei ellen.
A HírTv több mint 7 milliárd forintos 2014-es árbevétele 2,7 milliárdra zuhant, a még 2015-ben is létező nyeresége eltűnt, sőt 771 millió forint deficitet hozott össze a televízió. A Magyar Nemzet se áll sokkal jobban, a naponta körülbelül 16 ezer példányban eladott újság 762 millió forint veszteséget könyvelt el, miközben az árbevétele megfeleződött 2015-höz képest. A hirdetési bevételek a Nemzet Kft.-nél például 1,2 milliárd forintról 276 millióra estek. A kisebb cégek hasonlóképp jártak: a Heti Válasz vesztesége 114 millió, a Lánchíd Rádióé 102 millió forint.
Némi vigaszt az nyújthat Simicskának, hogy a hirdetési cégei a kormányzati nyomás ellenére jobban állják a sarat. A Publimont például 432 millió forint nyereséget hozott 2016-ban, és ezt a pénzt az eredménytartalékban hagyták. A Simicska-anyacég, a még 1994-ben privatizált viszont Mahir ugyancsak veszteséges lett tavaly, 104 millió forintot volt kénytelen elkönyvelni. Az ok hasonló: a belföldi árbevétele a 2015-ös 1,3 milliárdról 44 millió forintra esett.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.