Gazdaság hvg.hu 2017. április. 16. 10:25

Brüsszeli hadüzenet az átverős utazási portáloknak

Az Európai Bizottság fogyasztóvédelmi illetékesei 352 európai utazási portált vizsgáltak meg tavaly októberben, az eredményt most tették közzé. Ezek az internetes ügynökségek azt ígérik, hogy alapos összehasonlítás után a legjobb árakat kínálják az utazni vágyóknak. Az uniós vizsgálat azonban feltárta, hogy a portálok kétharmada kamuzik.

A bizottság nem nevezett meg egyetlen ügynökséget sem, de a vizsgálat dimenziója azt sejteti, hogy valamennyi uniós tagországra kiterjedt. Kiderült, hogy 235 magát megbízhatónak nevező árösszehasonlító ügynökség alaposan megvezeti a rájuk kattintó leendő utazókat.

A portálok 32 százaléka rendkívül kedvező teljes árat kínál például egy tengerparti nyaralásért. De ha valaki a foglaláskor is figyelmes, kiszúrhatja, hogy a tényleges ár magasabb, mint amit a portál főoldalán ígértek. Az ügynökségek 30 százalékánál nem egyértelmű, hogy a sok kedvezménnyel együtt, végül is mennyi a tényleges költség. Sok esetben jóval magasabb, mint amit a portál főoldalán sejtetnek- írja a francia Le Figaro.

 Az internetes ügynökségek 26 százaléka alkalmazza „last minute” technikát, vagyis azt írja, hogy most van az utolsó pillanat a kedvezményes utazás lekötésére. Az esetek többségében ez is kamu. Az Európai Bizottság fogyasztóvédelmi felelőse a cseh Vera Jurova egyelőre annyit tehetett, hogy nyilvánosságra hozta a vizsgálat lesújtó eredményeit. De, hogy lesznek-e szankciók, az már a tagállamoktól függ, mert „Brüsszelnek”, mint annyi másban, ebben sincs hatásköre. Maximum javasolhatja a tagországok kormányainak, hogy lépjenek fel jogi úton is a kamuzó, az utasokat félrevezető utazási portálok ellen.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.