Rogán szomszédja, a Fradi vezérigazgatója, Mindshare, Századvég – sokan ügyködtek azon, hogy a budapesti olimpia kampánya erős legyen. Egyes szerződéseket az után kötött az Olimpia 2024 Zrt., hogy Budapest már visszavonta a pályázatot.
Kikérte a Budapest 2024 Zrt.-től az olimpiai pályázat összes szerződését a Momentum Mozgalom. Mivel szerződéseket nem kaptak, csak egy listát a partnerek nevével, az összeggel, illetve a szerződések tárgyával, ezért perelni fognak – adta hírül a 24.hu. Az olimpiai projektet gondozó cég több vezetőjéről egyébként csütörtökön derült ki, hogy a pályázat lefújása ellenére a mai napig többet keres, mint például Orbán Viktor vagy a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója.
Az olimpiai reklámszerződésekre több mint 680 millió forint ment el. A lap a dokumentumra hivatkozva következő részleteket írta meg.
Még az után is köttettek szerződések, hogy február 22-én Budapest visszalépett az olimpiai pályázattól.
Február 25-én szerződetek a HD Event & Promotion Kft.-vel és a Humán Telex Reklám Tanácsadó és Szolgáltató Kft.-vel, igaz a kötelezettségvállalás rögzített időpontja tizenegy nappal korábbi. A szerződések lejárta március 24.
- A HD Event 91,5 millió forintért reprezentációs és ajándéktermékeket gyárt és rendezvényeket szervez.
- A Humán Telex ugyanezt vállalta 53,4 millióért. Ennek a cégnek az egyik tulajdonosa Orosz Pál, az FTC Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója.
- A Humán Telex egyébként is jól jött ki az olimpia előkészítéséből, a MindShare médiaügynökséggel közösen 10 hónapra megnyerte a pályázat kommunikációs kampányának megtervezését és lebonyolítását 4 milliárd plusz áfa keretösszegért.
- A Humán Telex foglalkozott az olimpiai cég facebookos, instagramos és YouTube-hirdetéseivel 2,6 millió forintért.
A Budapest 2024 Zrt. több szerződést kötött a Rogán Antal Pasa parki szomszédjaként is ismert Csetényi Csaba cégeivel. (Csetényi cégeinek közbeszerzéseit ebben a cikkben listáztuk a teljesség igénye nélkül.)
- A Network 360 Kft. 123 millió plusz áfáért nyolc fővárosi helyszínen, sportolók bevonásával biztosítja, hogy kipróbálhassák a különböző sportágakat.
- 61 millió plusz áfáért tíz rövidfilmet készítettek az olimpia promotálására.
- 6,7 millió forintért ugyanez a cég workshopok szervezését, illetve a sportolói bizottság rendezvényeit szervezte.
Az Umbrella Kreatív Műhellyel kötött szerződések szerint:
- A cég 10 Budapest-etűdfilmet, valamint 3 országos imázsfilmet gyártott 230 millió forintért.
- Egy kétperces filmvágat elkészítésért kb. 16 millió forintot kaptak.
- Egy 20 perces filmet 31 millióért készítettek el, egy 5 perces filmből készült vágott anyagért 4,2 millió forintot kaptak, egy 40 másodperces klip ára 6,8 millió forint közpénz volt.
A Gyár Utómunka Kft.-vel kötött szerződések alapján:
- A cég 66 millió forintért egyperces reklámfilmeket készített a Budapest 2024-nek.
- 82 millióért gyártottak még egy kis reklámot.
- Egy másik szerint 3,2 millió forintról szólt, ebből uganaz a cég két filmet készített, az egyik filmből 912 ezerért klipet is vágtak.
A CineSuper Kft.-vel is több szerződést kötöttek.
- 80 millió plusz áfáért ez a cég készítette el az infrastruktúrát, az olimpiai helyszíneket, illetve a sporteseményeket bemutató nyolc prezentációs filmet.
- 98 millió forintért egy nyolcrészes filmet is készíttettek velük.
A Graphasel Design Studió is kapott megbízásokat.
- Nyolc prezentációs film elkészítését vállalták 800 ezer forintért.
- Húsz darab háromdimenziós logót készítettek 250 ezer forintért.
- Autogramfüzeteket is nyomtattak egy csaknem kétmillió forintos szerződés keretében.
A Brick Visual nevű céggel is szerződött az olimpiai projektcég.
- Egy ismeretlen időtartamú és jellegű filmért 4,8 millió forintot számláztak.
- Egy hatperces filmért 1,45 millió forintot fizettek nekik.
Járulékos kommunikáció
Egy olimpia promóciója azonban nem csak reklámfilmekből áll.
- Az Akvárium Gasztro Kft. 9 millió forintért működtette a nyári foci-Eb szurkolói teraszát.
- A Design Terminál tanácsadásért számlázott 18 millió forintot az olimpiai cégnek.
- A Kód Piac-, Vélemény- és Médiakutató 2,4 millióért közvélemény-kutatásban hozta ki, hogy a magyarok támogatják a budapesti olimpiát.
- Az Ipsos 200 ezret kért egy háromkérdéses felmérésért, amit kétszer is elvégzett. Ebből szintén az jött ki, hogy a magyarok többsége olimpiapárti.
- A kormánybarát Századvég a Nemzeti Érdek című népszerű kiadványban, a "nemzetstratégiai gondolkodás lapjában" jelentetett meg cikkeket az olimpiáról egymillió forintért.
- A Budapest 2024 Zrt. fel is vásárolt 10 ezer példányt az említett folyóiratból, ennek költsége 3,5 millió forint volt.
- A Deloitte nem kispályázott, több mint 30 millió forintért szinergiákat keresett a 2024-es pályázat, a 2017-es vizes vb, valamint a 2017-es ifjúsági olimpia között.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.