Gazdaság hvg.hu 2017. március. 10. 11:53

Bajba kerülhet-e a szentgotthárdi gyár az Opel eladásával?

A németeknek és a briteknek tett ígéretet az Opel új tulajdonosa, hogy nem zárnak be gyárakat. A magyarok még csak a kapcsolatfelvétel kezdeményezésénél tartanak.

Felvenné a kapcsolatot a Külgazdasági és Külügyminisztérium az Opel új tulajdonosával, hogy ne kerülhessen bajba a szentgotthárdi gyár a cég eladása után sem. A minisztérium azt jelezte a Portfoliónak: egyelőre ott tartanak, hogy kezdeményezték a kapcsolatfelvételt.

A fölösleges gyártókapacitások leépítésével és a működési költségek csökkentésével 1,7 milliárd eurót megtakarítani az Opelt megvásárló PSA-csoport szeretne. Az Opelnél azt nyilatkozták a portálnak:

Egyelőre nem tudni, miként alakulhat a gyárak sorsa középtávon, három-öt éves távlatban.

Igaz, ezt akkor sem lehetne tudni, ha nem történne tulajdonosváltás a társaságnál – tették hozzá. A munkahelyek megőrzését a németországi gyárakban 2018-ig garantálták, Nagy-Britanniában pedig 2021-ig.

A szentgotthárdi Opel-gyárról a cég kommunikációs osztálya azt írta: a további sorsáról „túl korai lenne bármiféle kijelentést tenni azon kívül, hogy a gyár esetében is tiszteletben tartja majd a PSA-csoport a korábban kötött megállapodásokat és szerződéseket”.

A szentgotthárdi üzemben több, mint 1200 dolgozót foglalkoztatnak, 2016-ban 630 ezer motort gyártottak ott.

A General Motors a hét elején jelentette be, hogy 2,2 milliárd euróért eladja veszteséges európai autógyártó érdekeltségeit a PSA francia konszernnek. A megállapodás értelmében a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoport tulajdonába kerül az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall, aminek eredményeként Európa második legnagyobb autógyártó birodalma jön létre a német Volkswagen-csoport mögött. Az új vállalat évente ötmillió autót gyárt majd, és a remények szerint 2020-ra nyereséges lesz az Opel és a Vauxhall gyártása.

zöldhasú
Hirdetés