Gazdaság hvg.hu 2017. március. 10. 13:40

A menekültellenes plakátok után Matolcsyék kommunikációját is ők csinálják

A jelek szerint kormányzati körökben nagyon bejött az a kékplakátos kampány, amellyel a menekültellenes népszavazás előtt igyekeztek elriasztani a szavazókat az unió befogadó politikájától. A kampányt kiötlő cégcsoport azóta sorozatban nyeri a közbeszerzéseket. Ezúttal egy 450 millió forintos megbízást kaptak a Magyar Nemzeti Bank kommunikációs feladatainak ellátására.

A New Land Media Kft. feladata lesz a következő hónapokban, hogy megvalósítsa a Magyar Nemzeti Banknak azt a kampányát, amelyet a pénzügyi tudatosság növelése érdekében terveznek. A 450 millió forintból a bankjegycsere program kommunikációjának és minden egyéb, általános kommunikációs feladat ellátásának is ki kell jönnie.

Ez a vállalkozás ugyanahhoz a cégcsoporthoz tartozik, mint a Lounge Design, amely részt vett a menekültellenes plakátkampány kidolgozásában. Mindkét társaság tulajdonosa Balásy Gyula, aki az elmúlt évben több cégétől is megvált.

Ilyen cég a Showtime Event és a Sterling Cooper Hungary, mindkettőben Pindroch Ferenc lett az egyik új tulajdonos, aki 2011 óta a TV2 hírpolitikai tanácsadója, és amúgy a Fidelitas Közéleti Akadémiáján is előadó. Pindrochnak közös cége van többek között Rákay Philippel, aki szinte állandó résztvevője az Orbán-kormány fontosabb rendezvényeinek.

A New Land Media árbevétele a korábbi években 100 millió forint körül volt, és most olyan versenytársakat utasított maga mögé a közbeszerzésen, mint a Rogán Antal szomszédjához, Csetényi Csabához köthető Network 360 Reklámügynökség. Az elmúlt hónapokban Balásy Gyula másik cége, a Lounge Design nyerte el egyebek között a Nemzeti Kommunikációs Hivatal 25 milliárd forintos tenderének egy részét. Balásyék ugyanakkor együtt dolgoztak Csetényiékkel a plakátkampányon és a kommunikációs hivatal egyéb megbízásain is.

zöldhasú
Hirdetés