A berlini jogalkotók 13 olyan bringasztráda kivitelezését hagyták jóvá, amelyeknek köszönhetően több tíz kilométeres távolságokból is megéri majd betekerni munkahelyükre az agglomerációban lakóknak.
El tudja képzelni, hogy az emberek Budapest környékéről, akár a város 20-30 kilométeres körzetéből is tömegesen biciklivel járjanak be a munkahelyükre? Tehát autózás helyett két részletben napi 40-60 kilométert tekernének, ahelyett, hogy beautóznának, HÉV-eznének vagy egyéb közösségi közlekedési eszközökre szállnának. Németországban ez már valóság, a Ruhr-vidéken több ilyet is találunk, most pedig Berlinben tennék a várost barátságosabbá a bicikliforgalmat előtérbe helyezve – írja a CityLab.
Az ilyen sztrádákon gyorsan és kényelmesen lehet tekerni: szélesek, jó minőségűek, általában ki vannak világítva, és nincs, vagy alig van rajtuk szintbeli kereszteződés, illetve lámpás irányítás. A berlini tervek szerint a 13 elfogadott vonalból az első kettőt 2017 végén kezdhetik építeni. Az ilyen jellegű beruházások gazdasági vonatkozásairól az alábbi cikkben bővebben is foglalkoztunk.
Itt egy jobb megoldás, mint a dugódíj
El tudja képzelni, hogy az emberek Budapest környékéről, akár a város 20-30 kilométeres körzetéből is tömegesen biciklivel járjanak be a munkahelyükre? Igen, ez azt jelentené, hogy két részletben napi 40-60 kilométert tekernek, ahelyett, hogy autóba ülnének, esetleg HÉV-re vagy egyéb közösségi közlekedési eszközökre szállnának.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.