Gazdaság hvg.hu 2017. március. 06. 09:08

Így szívatott meg egy ügyfelet egy csongrádi nagyközség egyetlen ATM-je

Egy férfi 59 ezer forintot akart felvenni a bankautomatából a Csongrád megyei Üllésen. Az ATM nem adott ki pénzt, de az összeget levonták a számlájáról. Kiderült, hogy a berendezés rossz, lecserélték, de a téves tranzakciót nem is olyan egyszerű töröltetni.

Akár négy hónapot is várhatunk arra, hogy újra hozzáférhessünk pénzünkhöz, ha egy elromlott ATM miatt az automata nem adja ki a kért összeget. Ez akkor lehetséges, ha az ügyfél nem olyan banknál vett fel pénzt, amely a kártyáját kibocsátotta – derül ki a Délmagyarország cikkéből.

Egy férfi az üllési egyetlen, OTP-s bankautomatából szeretett volna felvenni 59 ezer forintot. Az ATM nem adta ki a pénzt, az összeget viszont levonták a számlájáról, és erről sms-t is kapott. MKB-s bankkártyát használt. A sikertelen tranzakció után azonnal bement személyesen bankja szegedi fiókjába, majd levélben kapott végül tájékoztatást február 1-jén kapott, de akkor is csak annyit írtak neki, hogy még 60–120 napig eltarthat az ügy lezárása.

A férfi a lapnak azt mondta: eltelt azóta hat hét, de még mindig nem jutott hozzá a pénzéhez. Ráadásul az ATM valóban rossz volt, azóta kicserélték – tette hozzá.

Az OTP kommunikációs főosztályának tájékoztatása szerint csak saját ügyfeleiknek tudják a probléma bejelentése után hét napon belül előzetesen jóváírni a ki nem adott összeget, ha ilyen probléma történik. De ehhez is csak akkor tud a kártyatulajdonos hozzáférni, ha a bank megnyugtatóan kivizsgálta a problémát, és a reklamáció jogos volt. A vizsgálatról általában levelet küldenek ügyfelüknek a probléma bejelentésétől számított 30 napon belül, és a jóváírás csak ezután válik véglegessé.

Ha más bank kártyáját használja valaki automatáikban, akkor a hibát a kártyakibocsátónál kell jeleznie a károsultnak, majd a két bank felveszi egymással a kapcsolatot, és a jóváírás csak ezután történhet meg, és az tényleg 60–120 napot vehet igénybe.

A férfi egyébként a pénzből egy kisgépet akart venni. Mivel szüksége volt az összegre, újra levette azt személyesen a bankfiókban. Minden hónapban kétszer vesz fel pénzt, mivel az ingyenes. Most azonban a harmadik tranzakcióért a bank 600 forintot számolt fel, amit nem tart igazságosnak.

zöldhasú
Hirdetés