Átalakítják az autóforgalmat a főváros közlekedési szempontból egyik legveszélyesebb részének tartott Újlipótvárosban, ahol például az egyik iskola előtt úgynevezett kiss & ride zónát alakítanak ki a rövid távú parkolás problémájának megoldására.
A forgalomcsillapítás az idei év fő forgalomtechnikai feladata a XIII. kerületben - közölte a hvg.hu-val az újlipótvárosi önkormányzat.
Azt írták, hogy úgynevezett Tempo 30 övezeteket alakítanak ki a probléma megoldása érdekében a Budapest Közút Zrt-vel közösen. Az egyenrangú csomópontokat úgy alakítják át, hogy az épített útburkolati küszöb az autóvezetőket a csomóponthoz közeledve lassításra kényszerítse.
Az egyenrangú útkereszteződésben kiemelik a csomópont közepét, máshol pedig az alárendelt csomóponti ágon helyezik el a forgalomlassító eszközöket.
Az első ilyen csomóponti küszöböt a Radnóti Miklós utca és a Tátra utca kereszteződésében már decemberben elkészítették.
Azt írták, gyakoriak a szabálytalanul parkoló autók is, amelyek akadályozzák a biztonságos közlekedést.
Példaértékű kezdeményezésnek tartják viszont a Hegedűs Géza Általános Iskola előtti rövid idejű parkolás lehetőségének kialakítását. Oktatási intézmények környezetében gyakran probléma, hogy a gyerekek kiszállása, illetve bekísérése idejére megálló gépjárművek feltorlódnak.
A helyzet kezelésére a K+R, azaz a kiss & ride zóna lehet megoldás, ami egy olyan megállásra kijelölt hely, ahol csak rövid ideig tartózkodhatnak az autóval.
Más időszakokban a területre történő behajtást tábla tiltja, vagy fizikailag is megakadályozható egy parkolásgátló oszlop elhelyezésével. A parkoló kialakítása a következő tanév kezdetére készül el.
Tavasz óta a kerületben teljes munkaidős útfelügyelő is dolgozik, akinek elsődleges feladata az úthibák észlelése.
"Mivel így a tudomásunkra jutott hibák mennyisége jelentősen megnőtt, az útüzemeltetési költségeket megnöveltük. 2017. évben több mint 320 millió forintos útfenntartási keretből a gyalogosforgalom segítésére az idei évben 4 gyalogátkelőhelyet építünk ki" - írták.
De az Index korábbi beszámolójával ellentétben a 320 millió forint nem csak a négy zebra költségét foglalja magába, hanem az útfenntartás egész évi költségeit is - tették hozzá.
Így például ebből kátyúznak, ebből helyezik vissza a parkolást gátló oszlopokat, ha kell, de a kisebb burkolatjavítási munkákat, járdafelújításokat, fekvőrendőrök átépítését is ebből fedezik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.