Mészáros Lőrinc mangalicazsírja, kolbásza és botrányba keveredett gyártók portékái is feltűnnek az Áldomás védjegyű, méregdrága termékek sorában. A projektbe a Magyar Nemzeti Kereskedőház önti a közpénzt.
Csinos hosztesz várta egy szombat reggel az éhes vevőket az egyik budai CBA Prímában: egyebek mellett 30 darabos, 6 ezer forintos Kölyökerő energiagolyóval, palackonként 600 forintért kínált lúgos vízzel, no és Mészáros Lőrinc 125 grammos, 1200 (egy kilogramm 9600) forintos mangalicakolbászával.
Az Áldomás „közösségi” védjegy arculati előírásainak eddig megfelelő 35 termék java részét decemberben kezdték árusítani a hazai kereskedelmi lánc egyes boltjaiban; rosszindulatú vélekedések szerint azért, hogy az eddigi eredménytelen külföldi promóciók miatt türelmetlenkedő gyártókat valamelyest megnyugtassák. Az Áldomás portékákat ugyanis főként külpiacokra szánták.
Az exportra juttatás finanszírozásába sok millióval szállt be a Nemzeti Kereskedőház. Az eddigi eredmények szerények: egyelőre mindössze nyolc budapesti szupermarket tulajdonosai – a CBA igazgatóságában szereplő Gyelán Zsolt és a Lázár fivérek – látnak fantáziát a meglehetősen borsos árú élelmiszerekben.
De mi az az Áldomás, hogyan lehet bekerülni a kivételezett csoportba, ki a finanszírozó és ki indította el a programot? Válaszok a HVG hetilap legfrissebb számában.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.