A német csapatnak jövőre 300 ezer dollárral több nevezési díjat kell fizetnie, mint 2015-ben.
A Forma–1-es csapatoknak minden szezon előtt egy előre meghatározott összegű nevezési díjat kell befizetniük a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA). Ezen felül az előző világbajnokságban megszerzett pontjaik alapján további pénzeket kell átutalniuk a FIA számlájára.
Az aktuális világbajnok külön kategóriát képvisel ennek meghatározása során: a Mercedesnek minden megszerzett pont 6194 dollárt ér, míg a többi csapatnak 5161 dollárt kell fizetnie – írja az m4sport.hu.
Az idei szezonban Nico Rosberg és Lewis Hamilton összesen 765 pontot gyűjtött, így a 2017-es nevezéshez a Mercedesnek 5,2 millió dollárt (ebből az alapdíj mindössze 500 ezer dollár) kell fizetnie, ami 384 ezer dollárral több, mint 2015-ben, és egyben rekord a Forma–1 történetében.
Még rosszabbul járt a Red Bull: az osztrák csapat nevezési díja 1,45 millió dollárral lesz több tavalyhoz képest. A Williams ezzel szemben 614 ezer, a Renault 361 ezer, a Sauber 175 ezer, a Ferrari pedig 155 ezer dollárt spórolt meg gyengébb szereplésével.
Annyira azért nem kell félteni a csapatokat, ugyanis a 21 futamos bajnokság miatt nemcsak a nevezési díjak nőttek, hanem a Forma–1 bevételei is. A FIA így is jól járt; a szövetség összesen 17,4 millió dollárral lett gazdagabb a csapatoknak köszönhetően.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.