Gazdaság MTI 2016. december. 30. 16:34

Rengeteg pénzt tolnak a vasútépítésbe Kínában 2020-ig

Újabb gyorsvasúti szakaszt adtak át Kínában a héten, és ezzel együtt megkezdték egy újabb rész építését is.

Nagy sebességű vasúttal kötik össze a nagyobb kínai városok 80 százalékát 2020-ra, a hálózat hosszát 19 ezerről 30 ezer kilométerre növelik – jelentette be a kínai kormány.

A 13. ötéves tervben, vagyis 2016 és 2020 között 3500 milliárd jüant költenek vasútfejlesztésre - ígérte csütörtökön Jang Jü-tung közlekedési miniszterhelyettes.

Kínában működik a világ második leghosszabb, 121 ezer kilométeres vasúti hálózata, ezen belül a világ leghosszabb, 19 ezer kilométeres nagy sebességű vasúthálózata.

Kínában szerdán adták át Sanghaj és Kunming között a világ egyik leghosszabb, öt tartományon keresztülhaladó, 2252 kilométeres nagy sebességű vasútvonalát, amely 35-ről 10,5 órára rövidíti le a menetidőt Kína virágzó keleti partvidéke és az elmaradottabb délnyugati térség között, érintve számos jelentős turisztikai célpontot.

Ugyancsak szerdán máris megkezdték egy újabb szupervasút építését Kunming és a tőle délkeletre fekvő Nanning között.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.