Október elején teljesítette utolsó kereskedelmi járatát a Tupoljev Tu-154-es repülőgéptípus a fehérorosz Belavia légitársaságnál, ezzel megszűnt az utolsó európai Tu-154-es kereskedelmi üzem.
Az utolsó kereskedelmi járatot október 1-jén teljesítette a Tu-154M, a fehérorosz fővárosból Gomelbe repült - írta az airportal.hu. A gépeket itt is Boeing 737-esekre cserélték, mint sok más légitársaságnál.
A Belavia 24 darab Tu-154-est üzemeltetett, ezek közül jelenleg kettő kettő aktív, a többit vagy leselejtezték, vagy tárolják, vagy kiképzésre, kormánygépnek használják.
Az utolsó kereskedelmi járattal az utolsó európai útvonalon közlekedő Tu-154-es nagyjából egy évvel később távozott, mint azt a Belvaia eredetileg tervezte.
A Budapestre CRJ-200-asokkal közlekedő légitársaság mellett kereskedelmi forgalomban még két légicég használ Tu-154-eseket: a világ egyetlen egycsillagos légitársasága, az észak-koreai Air Koryo, valamint a jakutföldi székhellyel rendelkező orosz regionális Alrosa.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.