Gazdaság hvg.hu 2016. október. 07. 17:19

Megszűnt az utolsó Tu-154-essel repülő európai járat

Október elején teljesítette utolsó kereskedelmi járatát a Tupoljev Tu-154-es repülőgéptípus a fehérorosz Belavia légitársaságnál, ezzel megszűnt az utolsó európai Tu-154-es kereskedelmi üzem.

Az utolsó kereskedelmi járatot október 1-jén teljesítette a Tu-154M, a fehérorosz fővárosból Gomelbe repült - írta az airportal.hu. A gépeket itt is Boeing 737-esekre cserélték, mint sok más légitársaságnál.

A Belavia 24 darab Tu-154-est üzemeltetett, ezek közül jelenleg kettő kettő aktív, a többit vagy leselejtezték, vagy tárolják, vagy kiképzésre, kormánygépnek használják.

Az utolsó kereskedelmi járattal az utolsó európai útvonalon közlekedő Tu-154-es nagyjából egy évvel később távozott, mint azt a Belvaia eredetileg tervezte.

A Budapestre CRJ-200-asokkal közlekedő légitársaság mellett kereskedelmi forgalomban még két légicég használ Tu-154-eseket: a világ egyetlen egycsillagos légitársasága, az észak-koreai Air Koryo, valamint a jakutföldi székhellyel rendelkező orosz regionális Alrosa.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.