Magyarország a 44. helyen szerepel azon a listán, amely megmutatja, hogyan értékelik az egyes országokat az üzleti döntéshozók.
A Young & Rubicam (Y&R) által készített országmárka-kutatásban Németország végzett az élen, mögötte Kanada és az Egyesült Királyság végzett annak a több mint 16 ezer üzleti döntéshozó véleménye szerint. Magyarország a 60 országot felvonultató listán a 44. pozícióig jutott – írta a Kreatív.
A Y&R az értékelésnél számos szempontot figyelembe vett, közülük a legtöbbet az nyomta a latban, hogy mennyire erős az adott országban a vállalkozó szellem, milyen az életminőség, illetve mennyire tartják tiszteletben az állampolgárok jogait.
Néhány kategóriában Magyarország részeredményei jobbak, mint a végső helyezése: az innovációt, a vállalkozó szellemet és az életminőséget mutató rangsorban egyaránt 28. lett. Az országot jobban ismerő döntéshozók szerint még jobb a helyzet: a startup-nemzetek sorában a nyolcadikok, a legjobb befektetési célpontokéban pedig a 19-ek vagyunk.
A mostani vizsgálat eredményeit az Y&R szakértői összevetették egy két évvel ezelőtt készült kutatáséval, amely a magyarok saját magukról alkotott képét elemezte. Mint kiderült, Magyarország önképe általában véve hasonló más országokéhoz, az önbecsülést tekintve azonban jelentős a lemaradása – 30,2 százalékkal alacsonyabb értéket ért el.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.