A beérkező szerelvények fékezési energiáját hasznosítja az a kísérleti berendezés, amelyet a napokban helyeztek üzembe a bécsi U2-es metróvonal Hardeggasse megállójában. Az így keletkező energiával a mozgólépcsőket és az állomás világítását üzemeltetnék.
Szeptember közepén helyezték üzembe az U2-es vonal Hardeggasse megállójában azt a kísérleti berendezést, amely a metrók egyenáramát váltóárammá alakítja. Ha pozitív eredménnyel zárul a tesztidőszak, a jövőben a beérkező szerelvények fékezési energiájával működtetnék a mozgólépcsőket, lifteket és a világítást a bécsi metróállomásokon.
A megállóba érkező szerelvények fékezési energiáját egyébként eddig is hasznosították az állomásról kifutó szerelvények indulásakor, viszont kárba veszett, ha nem volt a közelben induló vonat. Ezen változtat az új berendezés, amelyet egy éven át tesztelnek, és pontosan felmérik például az energiamegtakarítás mértékét. Ha beválik, világszerte alkalmazhatják a megoldást.
„Minél kevesebb energiát akarunk felhasználni, annál több energiát kell fektetnünk az új ötletekbe. A fékezési energia jobb felhasználásával a Wiener Linien tovább csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátását, így Bécs a következő generációk számára is élhető város marad” – magyarázza Ulli Sima tömegközlekedésért felelős városi tanácsnok.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.