A Lovas Show Kft. 146 millió forintot kapott a rendezvényre – olvasható a Közbeszerzési Értesítőben. Az Opten cégadatbázisa szerint a cégnek két tulajdonosa van: a Lázár Holding Ingatlanhasznosító és a Mondok Kft. A Lázár Holding a két testvéré, Vilmosé és Zoltáné.
A nyertes ajánlattevőnek sok dolga lesz. A speciális homok beszerzésétől és helyszínre szállításától kezdve a VIP zóna kialakításán át a rendezvény népszerűsítéséig bezárólag. A Közbeszerzési Értesítő 30 pontban foglalja össze a részleteket:
- a Nemzeti Vágta teljeskörű megszervezése
- közterület-használat, engedélyek beszerzése
- a rendezvénnyel kapcsolatos reklám, marketing tevékenység (alább részletezve)
- a versenypálya kialakítása, speciális homok helyszínre szállítása
- mobil lelátók telepítése – helyszíni logisztikai feladatok ellátása
- mobil istállók bérlése, felállítása
- a lovak számára alom, takarmány biztosítása
- internet és hirdetés, weboldal elkészítése és működtetése
- a résztvevők elszállásolásának megszervezése és biztosítása
- doppingvizsgálatok megrendelése, a minták elküldése és a vizsgálat eredményének közzététele
- pályázati dokumentáció elkészítése
- nyeremények biztosítása (tárgy- és pénzjutalmak)
- a versenybíróság felkérése, elszállásolása, étkeztetése és díjazása
- a versenyiroda biztosítása
- biztonsági feladatok ellátása, őrzés-védés – a sorsolások bonyolítása
- a futamok lebonyolítása
- a Nemzeti Vágta kiegészítő programjainak megszervezése és bonyolítása (celebfutam, bemutatók, egyéb lovasversenyek stb.)
- a közönség folyamatos tájékoztatása, szakmai kommentátorok felkérése és díjazása
- VIP zóna kialakítása – vendéglátás biztosítása
- a rendezvény kísérő programjainak megszervezése (polgármesterek reggelije, díjátadás, stb)
- meghívók kiküldése
- a rendezvény utókövetése
- Óriásplakát (Budapest) 80 tábla szabványos fekvő, 160 megjelenés
- Országos kereskedelmi terjesztésű, havi megjelenésű print kiadvány, direkt hirdetés, hátsó borító. 4 kiadvány, 8 megjelenés
- Országos kereskedelmi terjesztésű, havi megjelenésű szakmai jellegű (lovas) print kiadvány, direkt hirdetés, hátsó borító 1/1 méret, 1 kiadvány, 1 megjelenés
- Országos kereskedelmi terjesztésű, napi megjelenésű print kiadvány, direkt hirdetés, belső oldal, ½ méret, 1 kiadvány, 14 megjelenés
- Online hírportál, popup banner elhelyezés kezdőoldal, 6 weboldal 60 napos folyamatos
- Online hírportál, pr-riportok elhelyezése, kezdőoldal, 6 weboldal 60 napos folyamatos
- Facebook- + YouTube-kampány, pr-hír + fotó, min. 1 millió látogató elérése, 60 napos folyamatos
- Rádió reklám (FM rádió), 20 mp spot pozicionált elhelyezéssel.
A Nemzeti Vágtát öt éve adta el a Vágta G.T. Kft. a Lovas Show Kft.-nek. A Vágta G.T. Kft. két tulajdonosa Tamás István üzletember, az International Business School rektora és Geszti Péter volt. Az eladáskor azt mondták, a Vágta az első két évben veszteséges, 2010-ben pedig nullszaldós volt. 2011-ben már csak nagy nehézséggel tudták volna megszervezni a gálát, ezzel indokolták, hogy megszabadultak a cégtől. A Vágta összköltségvetése akkor, vagyis öt éve 400 millió forint volt. A szponzorok mellett tavaly a kormány a költségvetési tartalékból hasított ki 150 milliót a rendezvényre.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.