Gazdaság MTI 2016. július. 22. 16:55

Teherautó-kartellezés: a Scania is fizet

A cég kitartott amellett, hogy ártatlan, mégis kifizeti az EU 401 millió eurós büntetését.

Négy nagy európai nehéztehergépjármű-gyártó után pénteken ötödikként a svéd Scania is bejelentette: megfizeti az Európai Bizottság által kartellezés miatt kiszabott, jelentős összegű bírságot.

A Scania kitartott amellett, hogy ártatlan, ezért nem vett részt abban a megállapodásban, amelyben a négy másik kartellező – a Daimler, a Volvo, a DAF és az Iveco – a bírság tízszázalékos csökkentése fejében elismerte, hogy jogellenesen járt el.

A kartellre a német MAN gyártó hívta föl az Európai Bizottság figyelmét, ezért mentesült a bírság alól.

A nehéz-tehergépjárműveket és nyerges vontatókat gyártó vállalatok 1997-től 14 éven át egyeztetett időpontban vezették be az új károsanyag-kibocsátási technológiákat, és megállapodtak teherautóik nagykereskedelmi árairól. Az Európai Bizottság rekordmértékű, 2,9 milliárd eurós kartellbírságot vetett ki négy vállalatra.

A legnagyobb bírságot, 1,01 milliárd eurót a Daimler kapta, a Volvóé 670,45 millió, az Ivecóé 494,61 millió, a DAF Trucksé 752,68 millió euró. A Scania 401 millió eurót fizet.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.