A görögdinnyén kívül az ásványvíz és a jégkrém is jól fogy az áruházláncoknál.
Az Auchan Magyarország Kft. közlése szerint a görögdinnye továbbra is az áruházlánc legnépszerűbb nyári gyümölcse. Július első hetében megjelent a magyar dinnye a polcokon, mely várhatóan július közepéig teljesen kiszorítja az import dinnyéket.
A Tesco áruházakban jövő héttől kizárólag magyar görögdinnyét árulnak majd, és a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. országos hálózata zöldség-gyümölcs polcain is kiemelten kezelik a magyar dinnyét. A görögdinnye népszerűsítésére a Spar roadshow-t is indít a Balaton körül.
Az Auchan áruházakban az éves ásványvízforgalom 30-35 százaléka esik a három nyári hónapra. Az elmúlt években a forgalom folyamatosan emelkedett: tavaly 4,3 százalékkal több ásványvíz fogyott, mint 2014-ben. Az áruházlánc tapasztalatai szerint egy átlagos kánikulai napon körülbelül 200-280 ezer darab palack, vagyis 130-190 ezer liter ásványvíz fogy.
A nyár másik meghatározó terméke a jégkrém, melynek 92 százalékát május és szeptember között értékesítik. Az Auchan közel 250-féle jégkrémmel készült a nyári szezonra, köztük 38 sajátmárkás. Ezek között pálcikás és családi jégkrémek, multipack termékek, illetve jégkrémtorták is vannak.
A nyári szezonban a Spar Magyarország több árucikk esetén is növekedést tudott elkönyvelni. Júniusban dinnyéből, jégkrémekből, ásványvizekből, sörből és a napozási termékekből is több fogyott. Idén a söröket illetően folytatódott az elmozdulás a minőségi, azaz a magasabb árkategóriájú és az ízesített italok irányába.
A Tesco áruházakban nyáron 25-30 százalékkal emelkedik meg az ásványvizek iránti kereslet. A teljes ásványvízforgalom közel fele május és szeptember között realizálódik. A fogyasztók körében a szénsavmentes ásványvizek, illetve az ízesített termékek a legnépszerűbbek. Jégkrémből és fagyiból átlagosan hétszeresére nő a forgalom egy nyári hónapban – egy télihez képest –, ami nagyjából az éves forgalom 60 százalékát jelenti.
Adataik szerint sokan választanak speciális étrendjüknek megfelelő jégrémet, a Tesco áruházakban egyre többen keresik a drágább, jobb minőségű termékeket. A legnépszerűbbek a családi kiszerelésű jégkrémek, ezt követik az úgynevezett multipack, azaz több pálcikás terméket egy dobozban tartalmazó csomagok, és végül a pálcikás termékek.
A legnagyobb forgalmat a múlt hét végén tapasztalták a CBA üzleteiben, ugyanis a kánikula és a labdarúgó-Európa-bajnokság hatásai együttesen érvényesültek.
A CBA bolthálózatában egy átlagos nyári naphoz képest mintegy 20 százalékkal több fogyott az üdítőkből, sörökből, ásványvizekből. A belvárosi üzletek kiugróan magas forgalmat értek el az említett három termékkörből, nem volt ritka az, hogy megduplázták az értékesítési mennyiségeiket. De jól fogytak a chipsek, snackek is, ezen árucikkekből átlagosan 10 százalékos volt a bővülés.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.