Gazdaság MTI 2016. július. 11. 19:31

A legnagyobb áruházláncok is magyar dinnyével készülnek a nyári szezonra

A görögdinnyén kívül az ásványvíz és a jégkrém is jól fogy az áruházláncoknál.

Az Auchan Magyarország Kft. közlése szerint a görögdinnye továbbra is az áruházlánc legnépszerűbb nyári gyümölcse. Július első hetében megjelent a magyar dinnye a polcokon, mely várhatóan július közepéig teljesen kiszorítja az import dinnyéket.

A Tesco áruházakban jövő héttől kizárólag magyar görögdinnyét árulnak majd, és a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. országos hálózata zöldség-gyümölcs polcain is kiemelten kezelik a magyar dinnyét. A görögdinnye népszerűsítésére a Spar roadshow-t is indít a Balaton körül.

Az Auchan áruházakban az éves ásványvízforgalom 30-35 százaléka esik a három nyári hónapra. Az elmúlt években a forgalom folyamatosan emelkedett: tavaly 4,3 százalékkal több ásványvíz fogyott, mint 2014-ben. Az áruházlánc tapasztalatai szerint egy átlagos kánikulai napon körülbelül 200-280 ezer darab palack, vagyis 130-190 ezer liter ásványvíz fogy.

 

MTI / Komka Péter

A nyár másik meghatározó terméke a jégkrém, melynek 92 százalékát május és szeptember között értékesítik. Az Auchan közel 250-féle jégkrémmel készült a nyári szezonra, köztük 38 sajátmárkás. Ezek között pálcikás és családi jégkrémek, multipack termékek, illetve jégkrémtorták is vannak.

A nyári szezonban a Spar Magyarország több árucikk esetén is növekedést tudott elkönyvelni. Júniusban dinnyéből, jégkrémekből, ásványvizekből, sörből és a napozási termékekből is több fogyott. Idén a söröket illetően folytatódott az elmozdulás a minőségi, azaz a magasabb árkategóriájú és az ízesített italok irányába.

A Tesco áruházakban nyáron 25-30 százalékkal emelkedik meg az ásványvizek iránti kereslet. A teljes ásványvízforgalom közel fele május és szeptember között realizálódik. A fogyasztók körében a szénsavmentes ásványvizek, illetve az ízesített termékek a legnépszerűbbek. Jégkrémből és fagyiból átlagosan hétszeresére nő a forgalom egy nyári hónapban – egy télihez képest –, ami nagyjából az éves forgalom 60 százalékát jelenti.

 

Stiller Ákos

Adataik szerint sokan választanak speciális étrendjüknek megfelelő jégrémet, a Tesco áruházakban egyre többen keresik a drágább, jobb minőségű termékeket. A legnépszerűbbek a családi kiszerelésű jégkrémek, ezt követik az úgynevezett multipack, azaz több pálcikás terméket egy dobozban tartalmazó csomagok, és végül a pálcikás termékek.

A legnagyobb forgalmat a múlt hét végén tapasztalták a CBA üzleteiben, ugyanis a kánikula és a labdarúgó-Európa-bajnokság hatásai együttesen érvényesültek.

A CBA bolthálózatában egy átlagos nyári naphoz képest mintegy 20 százalékkal több fogyott az üdítőkből, sörökből, ásványvizekből. A belvárosi üzletek kiugróan magas forgalmat értek el az említett három termékkörből, nem volt ritka az, hogy megduplázták az értékesítési mennyiségeiket. De jól fogytak a chipsek, snackek is, ezen árucikkekből átlagosan 10 százalékos volt a bővülés.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?