A kormány új eszközöket, új technikákat keres az Uber előidézte probléma megoldására, ugyanis tudomásul kell venni, hogy a 21. század technikája pusztán közlekedésrendészeti vagy adóbírságokkal nem szorítható korlátok közé - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára a köztévében. Úgy tűnik, az sem használt, hogy a cég amszterdami diszpécserközpontját 300 ezer forintra megbírságolták.
A lehetséges megoldási javaslatokat a szerdai kormányülésen vitatják meg - közölte Fónagy János a köztévé műsorában. Az államtitkár szerint megoldásként felmerült az online pénztárgépek rendszerének kiterjesztése a taxisokra is, így ugyanis a pénzforgalom megfoghatóvá válik.
Hozzátette, hogy az Uber mint személyszállító szolgáltatást végző vállalat nem létezik Magyarországon, mert az Uber Hungary elnevezésű cég csupán a marketing feladatokat intézi, a pénzforgalom és az utasszervezés Hollandián keresztül zajlik.
Fónagy János az Uberrel szembeni eddigi intézkedések között felsorolta, hogy már több mint kétszáz Uber-sofőrt büntettek meg, volt olyan autós is, akinek levették a rendszámát, a Fővárosi Kormányhivatal pedig az Uber Amszterdamban található diszpécserközpontját 300 ezer forintra bírságolta.
Szerinte az Uber által használt modern utasszervezési technikát a magyar taxisoknak is át kell venniük és már van is 2-3 olyan taxis cég, amelyek elkezdték ezt a fajta applikációt alkalmazni a saját rendszerükben.
A kormány mindig az adófizető, legálisan működő magyar taxisok pártján állt - szögezte le az NFM parlamenti államtitkára.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.