Nagyon jól járhat a Matolcsy György jegybankelnök unokatestvéréhez köthető New Wave Media azzal, hogy a Cdata térképtár Kft.-vel közösen kifejlesztette a MÁV és a Volán közös menetrendi keresőjét. Nemcsak a reklámbevétel az övék, hanem a New Wave körébe tartozó hírportálok, a Vs és az Origo hírei is helyet kaptak az oldalon, így várhatóan sok új látogatójuk lesz. Pályázat nem volt, az értékesítési igazgató szerint csak ajánlatot tettek a Volánnak, az pedig elfogadta – írja a Magyar Nemzet.
A MÁV-Start és a Volán Egyesülés pénteken jelentette be, hogy elindult a MÁV és a Volán közös menetrendi keresője. A Menetrendek.hu-n a látogatók híreket és reklámokat is találnak, ha lejjebb görgetnek – emlékeztetnek a cikkben.
Az impresszum szerint a Matolcsy György jegybankelnök milliárdos unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz köthető, egyébként a Vs.hu-t is üzemeltető New Wave Media és a CData-Térképtár Kft. felelős a Menedtrendek.hu üzemeltetéséért, míg a reklámhelyeket az Origo Zrt. értékesíti. Az Origót nemrég a New Wave Media cégcsoport vásárolta fel.
A Menetrendek.hu-t a Webaudit.hu mérései szerint naponta átlagosan 124 ezren látogatják, azaz nagyjából annyian, mint magát a Vs.hu-t.
Ha a webaudit napi 100 ezer körüli látogatóra vonatkozó becslése helytálló, akkor egy ilyen forgalmú weboldal reklámbevétele havi 2-3 millió forint körülire saccolható – írja a lap piaci forrásaira hivatkozva.
Üzletileg logikus lenne, ha az üzemeltetők fizetnének a Volánnak azért, hogy ekkora látogatottságú oldalt használhatnak, de elképzelhető, hogy valamilyen barterrel egyenlítik ki a számlát. Ugyanakkor az Origótól a Köpönyeg.hu-ig terpeszkedő portfólióba remekül illeszkedhet egy ilyen webfelület, hiszen addig el nem ért látogatókat hozhat a New Wave Media híroldalainak – vetik fel a cikkben.
Az új látogatókat említette elsődleges indokként Szilágyi Dániel, a cég értékesítési igazgatója. Azt mondta: a Cdata Térképtár Kft.-vel közösen egyszerűen megkeresték a Volán Egyesülést ajánlatukkal, a közlekedési vállalat pedig rábólintott a fejlesztésre. Szilágyi azt mondta, hogy pénzforgalomról nem volt szó, egyébként minden ilyen jellegű adat üzleti titoknak minősül – tette hozzá.
A reklámfelületet az Origo értékesíti, a Magyar Nemzet megkérdezte, mennyiért, de a cikk megjelenéséig nem kaptak választ.
Keresték a Volán Egyesülést is, és megkérdezték a társaságtól, hogyan választották ki a New Wave-et és társát, illetve körülnéztek-e egyáltalán a piacon, hátha elérhető jobb feltételekkel is egy hasonló fejlesztés. Választ innen sem érkezett még.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.