Gazdaság hvg.hu 2016. január. 31. 16:00

Vitézy: egy nosztalgiázó mérnök nem állhat a jövő útjába

A korábbi BKK-vezér Vitézy Dávid hosszú bejegyzésben rohant ki a BKK lefokozása miatt. Szerinte Tarlós István a hibás, aki nem érti, hogy 2016-ban nem az autósok körül forog a világ.

2016 van és egyre több embernek fontos az egészséges életmód, mint a dugóban ücsörgés.

– reagált Facebookon Vitézy Dávid, korábbi BKK-főnök arra a friss hírre, hogy a budapesti cégtől elveszik a közútkezelési feladatokat.

Vitézy Dávid és Tarlós István
MTI / Koszticsák Szilárd

„Amikor a BKK-t felállítottuk, az volt a cél, hogy egy integrált közlekedésszervező alakuljon, ami egyszerre foglalkozik a tömegközlekedéssel, a gyalogosokkal, az autós és a biciklis közlekedéssel, követve számos sikeres város modelljét Londontól Szingapúrig" – magyarázta Vitézy, szerinte miért volt logikus és a szükséges a különböző feladatok együtt kezelése.

Vitézy azt javasolta bejegyzésében, hogy „picit talán foglalkozzunk a jövővel is", mert „nem 1974-et írunk, még ha az akkor fiatal mérnökök némelyikének nosztalgiája oda is próbálja most a várost és a közlekedéspolitikát visszarepíteni” – szólt oda Tarlós Istvánnak, akivel köztudottan rengeteg konfliktusa volt, míg a BKK élén állt.

Vitézy ezután hosszan taglalta, hogy miért idejemúlt stratégia az autósoknak kedvezni, ha egy nagyváros közlekedésének megszervezése a tét: a biciklisek térnyerésétől a közösségi közlekedési módokig rengeteg érvvel támasztotta alá az aktuális trendeket.

„2016 van és ha most épp visszafelé is indult Budapest e téren, biztos vagyok benne, hogy a jövő ellen sikeres harcot nem lehet vívni - és épp a fenti trendek, kihívások, szemléletváltás miatt lesz még egységes és korszerű szemléletű közlekedéspolitika, közlekedésirányítás Budapesten” – fejezte be gondolatmenetét Vitézy.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.