Ellenzékben még a vidék társadalma elleni merényletnek, megszorításnak minősítette a Fidesz, most a működés észszerűsítéseként állítják be a december közepétől életbe lépő vasúti járatritkításokat – írja az e heti HVG.
Az egyet előre, egyet hátra logikát követi a vasúti személyszállítás újabb és újabb átszabása. A december 13-án életbe lépő új menetrend ismét kínálatszűkülést hoz, bár összeállítói akkurátusan ügyeltek rá, hogy a visszalépés „jól kommunikálható” legyen. Ami nem könnyű, hiszen a Fidesz prominensei a 2010-es választások előtt, még ellenzékben, gyakorlatilag hazaárulással vádolták a közpénzből fenntartott vasúti szolgáltatást észszerűsíteni próbáló Bajnai-kabinetet.
A „minimális forgalmat lebonyolító vonalakon és idősávokban” bevezetni tervezett mostani vonatritkítástól szerény, mindössze 1,5 milliárd forintos megtakarítást remélnek az illetékesek. Azt viszont szinte lehetetlen megbecsülni, hogy mekkora utasvesztést és emiatt mekkora bevételkiesést okoz, ha ennek érdekében szétcincálják az áttekinthető, utasbarát ütemes menetrendet. Egyvalami azonban szinte biztos: a politikai szempontok, ahogy eddig, ezután is felülírják majd bármiféle gazdasági számítás eredményét.
Részletek a csütörtöki HVG-ben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.