Intermodálissá tennék a következő években a megyeközpontok közlekedési csomópontjait – idézte a Magyar Idők Becsey Zsoltot, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkárát.
A következő évek fontos programja, hogy összehangolják az itthoni menetrendeket, az utastájékoztatást és a tarifarendszert – közölte a Magyar Idők szerint Becsey Zsolt, az NFM helyettes államtitkára egy vasúti konferencián.
A helyettes államtitkár szerint ennek a feltétele, hogy a megyeszékhelyeken létrejöjjenek olyan intermodális csomópontok, amelyek lehetővé teszik az utasoknak a vasúti és közúti szolgáltatások egységes hálózatként történő használatát.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a vidéki nagyvárosok vasútállomásainak felújításakor vagy odaköltöztetik a buszpályaudvart, vagy lehetőséget alakítanak ki több járat egyidejű megállására.
Ehhez kapcsolódnak az elővárosi, városi kötött pályás és közúti járatok, valamint a P+R és B+R parkolók is – tette hozzá a lap.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.