Új területeken is bevetné a kormány a csodafegyvert
Kiterjesztené a NAV a közúti áruforgalom ellenőrző rendszert (ekáer) a vasúti szállításra is - írta a napi.hu.
Mivel vasúton és vízi úton jóval nagyobb mennyiségben szállíthatók a beazonosíthatatlan áruk, mint közúton, az ekáert kiterjesztenék erre is - mondta a portálnak Kovács Péter, a NAV őrnagya.
A vasúti fuvarozásban már folynak az egyeztetések a vasúttársaságokkal és a pályaüzemeltetőkkel, de a rendszer bevezetésének időpontja még nincs meg, a vízi fuvarozás ellenőrzésének tervei pedig ennél is távolabbiak.
Szerinte a vasút esetében az ömlesztett építőipari alapanyagok mellett a Távol-Keletről érkező elektronikai és ruházati cikkek is fókuszban vannak - utóbbiaknál jellemző, hogy a valós értéknél jóval alacsonyabb vámértéken próbálják bejuttatni az EU-ba.
Miután a vasúttársaságok a használat arányában fizetnek a pályaüzemeltetőknek, hasonló adatok állnak rendelkezésre, mint az útdíjköteles utak esetében. Ezeket a rakományra vonatkozó információkkal kiegészítve lehetne felépíteni a vasúti ekáert.
Az ekáer bevezetésének része volt az idei 137 milliárd forintos áfabevétel-növekményben és bizonyos ágazatok fehéredésében - közölte a napi.hu.
A NAV-őrnagy a portálnak felidézte, hogy az ekáer bevezetésére az EU-csatlakozás után jellemzővé vált, határokon átnyúló, elsősorban ömlesztetten szállítható, egyedileg nem beazonosítható árukat (liszt, cukor, sóder, stb.) érintő áfacsalások elterjedtsége miatt volt szükség.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.