Tarlós István főpolgármester olyan dugódíjat vett a nevére, aminek a nemzetközi tapasztalatok alapján semmi értelme – írja az e heti HVG.
Londonban és Stockholmban a behajtási díj fő célja a belváros zsúfoltságának csökkentése, Milánóban és a német városokban a levegőminőség javítása, Oslóban pedig az, hogy bevételeket szerezzenek, amelyeket a közösségi közlekedés továbbfejlesztésére fordíthatnak. Budapesten viszont pillanatnyilag nemigen van más cél, mint a 4-es metró uniós támogatási szerződésében szereplő dugódíj-bevezetési kötelezettség kipipálása. Itt szó sincs környezetvédelemről, a város élhetőbbé tételéről, sem pedig bármiféle grandiózus fejlesztésről a tervezett úthasználati díj bevételéből.
A Főpolgármesteri Hivatalban kiötlött éves és/vagy havi Budapest-matricát gyakorlatilag minden érintett így is, úgy is megvásárolná – ez a megoldás tehát fikarcnyit sem csökkentené a belváros terhelését. Viszont, noha ez csupán újabb úthasználati adó lenne, hosszú időre lejáratná Magyarországon a dugódíj fogalmát. Pedig lehetne akár jól is csinálni.
Részletek a csütörtökön megjelenő HVG-ben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.