A VW botrány ellenére, Németország továbbra is jó hely üzletileg – Angela Merkel szerint. Magyarország gazdasága viszont túlzottan függ az autóipartól.
A Volkswagen emissziós botránya "drasztikus" volt, de nem okozott olyan nagy kárt, ami alapján feltételezni lehetne, hogy üzlet szempontjából Németország nem jó hely - mondta Angela Merkel, német kancellár vasárnap a német közszolgálati rádióban – írja az MTI. Persze a VW-nek amilyen gyorsan csak lehet, tisztáznia kell a dízelbotrány részleteit, és meghozni a szükséges intézkedéseket.
A kancellár optimizmusa azért is tiszteletre méltó, mert - többek között Svájc és Olaszország után - szombaton már Ausztráliában is megtiltották ideiglenesen a német cég egyes dízelmotorral ellátott autóinak az értékesítését.
Az optimizmust azt is alátámaszthatja, hogy a Boomberg cikke szerint nem a német, hanem magyar és a cseh gazdaság GDP-jét húzhatja le leginkább – akár 1-1,5 százalékkal – a dízel-botrány. Magyarországon ugyanis az autóipar adja a magyar ipari termelés 20-22 százalékát, az export 10 százalékát, és a magyar hazai össztermék négy százalékát.
Az is igaz, hogy a jelenlegi számításai szerint valószínűleg nem bukik meg a VW-csoport, bár jelenleg legkevesebb 54 milliárd dolláros veszteséggel számolhatnak.
A botrány szeptember 18-án pattant ki az Egyesült Államokban. A VW azóta elismerte, hogy az Egyesült Államokban olyan szoftvert alkalmazott, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem korlátozza a motorteljesítményt. A vállalat közölte, hogy világszerte mintegy 11 millió VW-gépkocsi fut az emissziós értékeket manipuláló szoftverrel.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.