Gazdaság Rácz Tibor 2015. szeptember. 28. 13:20

800 millióból akarja távol tartani a kormány a menekülteket és a csempészeket

A "megélhetési bevándorlással kapcsolatos" nemzetközi kampányt indítanak Orbánék, Afganisztánban, Szíriában, Irakban, Koszovóban, Romániában és még egy sor országban. A JWT nyerte a tendert.

Hivatalosan is elnyerte – a Közbeszerzési Értesítőben megjelent hirdetmény szerint – a JWT Budapest Marketing Szolgáltató Kft. azt a szeptember elején rendkívüli sürgősséggel indított közbeszerzési eljárást, amelynek köszönhetően a reklámügynökség külföldön folytathat menekültellenes kampányt. A megbízó a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH), a közbeszerzés tárgya pedig egészen pontosan a következő: „Vállalkozási keretszerződés keretében a megélhetési bevándorlással kapcsolatos aktuális helyzet kezelése érdekében szükséges tájékoztatás elősegítését célzó nemzetközi kommunikációs kampány.

A JWT Budapest díjazásként 800 millió forintot számlázhat az NKOH-nak.

A célországok, amelyekre a kampány kiterjed: Afganisztán, Pakisztán, Banglades, Szíria, Koszovó, Irak, Irán, Törökország, Görögország, Bulgária, Macedónia, Szerbia és Románia.

A Miniszterelnökség még szeptember elején közölte angol nyelven is megjelent közleményében, hogy a menedékkérelmek csökkenését várja a kormány ettől a kampánytól, amelyet a küldő- és tranzitországokban indítanak óriásplakátokon, újsághirdetéseken és az interneten. A hirdetményekben a kormány felhívja majd a figyelmet azokra a jogszabályi változtatásokra, amelyek az illegális bevándorlás elleni küzdelem jegyében kerülhetnek elfogadásra – állt a közleményben.

Korábban a Kreatív közölte, hogy a JWT munkatársait váratlanul érte a kormányzati megbízás híre, többen morális okok miatt a felmondásukat fontolgatták az ügynökségnél. (A megbízásról véleménycikkünket itt olvashatják.)

A JWT központjában New Yorkban is vizsgálódtak a leánycég állami megbízásai miatt, ám annak eredményéről egyelőre nem sokat tudni. Mindenesetre a JWT egy Facebook-kommentre válaszolva a Kreatív szerint közölte, hogy "egy objektív kommunikáció, ami megfelelő hangnemben szólítja meg az ország területére érkező bevándorlókat, nem tekinthető negatívnak semmi esetre sem. A helyzethez felnőve, mind morálisan, mind szakmailag azon leszünk, hogy félreérthetetlenül adjuk át a kért üzenetet, és hogy ez ne formáljon téves képet Magyarországról, és persze rólunk". A Kreatív szerint Kaszás György kreatívigazgató a Facebookon közzétett véleményében pedig megosztotta a JWT kreatívigazgatójának, Faragó Tamásnak a gondolatait is, amelynek nyilvánosságra hozásához Faragó hozzájárult. Faragó ezt írta Kaszásnak: „Ha ez a kampány egy gyereket is megóv attól, hogy összeszurkálja magát a drótkerítésen, már megérte, hogy még idejében tájékozódott arról, hogy mi várja. Európába nem erre visz az út manapság, ezt mindketten jól tudjuk, sajnos."

A rivális Saatchi & Saatchi reklámügynökség pedig akkor angol és magyar nyelvű plakátokon üzent a JWT-nek, illetve a cég dolgozóinak. A munkaidő végére a JWT Révész utcai székházához két fedett quaddal gurultak, ezek hátoldalára ragasztották fel a nagyméretű plakátokat.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.