Simicska Lajos médiabirodalmába 77 százalékkal kevesebb állami reklámpénz áramlott az idei év első hét hónapjában – írta a Világgazdaság.
Idén az első hét hónapban a tavalyi év hasonló időszakához képest egyharmaddal visszaesett az állami hirdetők listaáron számolt reklámköltése a Kantar Media adatai szerint – közölte a VG.
A lap szerint egy évvel korábban a listaáron számolt 19,9 milliárdos állami reklámbüdzséből Simicska Lajos médiacégei még 36 százalékot hasítottak ki, az idei 13,8 milliárdos állami büdzséből viszont már csak 12 százalékot.
A Simicska érdekeltségébe tartozó rádiók közül 85 százalékkal visszaesett például a Class FM-en elköltött állami reklámbüdzsé, és a birodalom másik zenei adójánál, a Music FM-nél is 77 százalékos volt a csökkenés.
A szintén Simicska-média Magyar Nemzet is 75 százalékkal kevesebb, listaáron számolva alig 150 millió forint állami reklámhoz jutott ebben az évben. Nagyjából egyharmadával csökkent ebben az évben az állami hirdetések összege a Heti Válasz kiadójánál.
Míg a tavalyi évben a Magyar Nemzet és a Heti Válasz teljes reklámbevételén belül még 52, illetve 49 százalék volt az állami hirdetések súlya a listaáras mérés alapján, idén a Nemzetnél már csak 27, a Heti Válasznál pedig 23 százalék volt ez az arány.
Simicska közterületi reklámcége, a Publimont Kft. is 80 százalékkal kevesebb állami forinthoz jutott idén az első hét hónapban, vagyis a tavalyi 2,7 milliárd forint után be kellett érnie 570 millió forinttal. A szintén hozzá tartozó Euro AWK Kft. pedig mindegyiknél nagyobb, 92 százalékos állami bevételcsökkenést szenvedett el.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.