2015. július. 29. 15:30 MTI Utolsó frissítés: 2015. július. 29. 15:30 Gazdaság

Végigfagyizták a Balatont a Nébih emberei

A magyar élelmiszerbiztonsági hivatal szerint jó az élelmiszerbiztonság a Balaton-parti fagyizókban. Erre az alapján jutottak, hogy megvizsgáltak húsz fagyizót.

A balatoni fagylaltozóknál élelmiszerbiztonsági szempontból kifejezetten jó a helyzet, azonban a kisebb hiányosságok miatt 9 létesítményt megbírságoltak az élelmiszerbiztonsági ellenőrök a nagy balatoni fagylalt- és fagylaltozóteszt során - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hatóság (Nébih) szerdán. 

A hatóság két hónapon át, június elejétől július végéig tartott ellenőrzést, húsz népszerű Balaton-parti fagylaltozót és termékeit vizsgálták meg. A szakemberek élelmiszerbiztonsági szempontból kifejezetten jónak ítélték a helyzetet. Bírságot csak kisebb hiányosságok miatt szabtak ki, 9 létesítményt - köztük egy fagylaltalapanyag-forgalmazót - büntettek meg összesen 800 000 forintra.

A komplex vizsgálattal, de a számok alapján a teljesség igénye nélkül összeállították a balatoni fagyik és fagyizók rangsorát, az összesítésben a balatonfüredi Bergmann Cukrászda végzett az élen. A közleményben ismertetik, hogy az ellenőrzések során a Nébih munkatársai érzékszervi bírálatot, élelmiszerbiztonsági ellenőrzést, kedveltségi és mikrobiológiai vizsgálatot végeztek. 

Hét esetben tárt fel a vizsgálat élelmiszerszennyezési kockázatot, ami többnyire a rendetlenségből vagy a nem megfelelő technológiai fegyelemből eredt. Takarítással és mosogatással kapcsolatos hiányosság viszont minden harmadik helyen akadt.  

A vizsgált fagylaltozóknál a hűtéssel sehol nem volt probléma, valamennyi jól és biztonságosan üzemeltethető fagylaltfőző-, hűtő-, illetve fagyasztó berendezésekkel és pultokkal üzemelt. A mintegy ezer mikrobiológiai vizsgálat kiemelkedően jó eredményt hozott: a szakemberek egy esetben sem találtak kifogásolnivalót. Az ellenőrök tapasztalatai szerint a feltárt hiányosságokat jellemzően még aznap vagy záros határidőn belül kijavították az üzletekben. 

A fogyasztók tájékoztatása ugyanakkor hagyott kívánnivalót maga után. Az allergénekre és az azofesték-tartalomra vonatkozó tájékoztatás hiánya jellemző probléma volt, csakúgy, mint az anyaghányad nyilvántartás nem megfelelő vezetése.

zöldhasú
Hirdetés