Ódzkodik az újdonságoktól a magyarok fele az üzletekben
A magyarok 55 százaléka inkább a megszokott, számára ismert árucikkeket veszi meg a boltokban, igazodva ebben az európai átlaghoz - derült ki a Nielsen legutóbbi felméréséből.
Új termékek bevezetéséhez a fejlődő országok alkalmasak a leginkább, egyrészt a fiatalok magas részaránya miatt, másrészt mert növekszik a középosztály, és erősödik az igény a megfizethető luxusra - közölte a piackutató cég.
A jelentés szerint Ázsiában és Óceániában a válaszadók 69 százaléka, Afrikában és a Közép-Keleten 57 százaléka vásárolt valamilyen új terméket legutóbbi boltlátogatása alkalmával.
A Nielsen elemzői úgy vélik, az új termékek térnyerésének egyik akadálya világszerte, hogy a márkatermékek erős versenyben állnak, az élelmiszerboltok polcai pedig zsúfoltak. Az alacsony kereslet miatt a piacra bevezetett újdonságok nagy többségét már az első év végén kivonják a forgalomból.
Magyarországon az évente megjelenő átlag 32 500 új termékből mintegy 8 ezer árucikk marad a piacon.
A magyar vásárlók 60 százaléka elérhető árakon kínált újdonságokat szeretne a boltok polcain, 40 százalékuk természetes alapanyagokból készült termékeket látna, 37 százalékuk pedig az egészséges életstílusba illeszkedő árucikkeket preferálná.
A Nielsen globális felmérése az innovációk fogyasztói megítéléséről február 23. és március 13. között, hatvan ország több mint 30 ezer internetet használó fogyasztójának megkérdezésével készült.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.