Az építők összekapcsolták Nagylaknál a magyarországi és a romániai autópályát.
Az építők összekapcsolták Nagylaknál a magyarországi M43-as és a romániai A1-es autópályát – közölte pénteken az Aradon.ro aradi hírportál. A portál közlése szerint csütörtökön öntötték le az aszfalt koptatórétegét az országhatáron áthaladó pályaszakaszra. Jelenleg a határátkelő kialakítása zajlik, építik a határátkelőhely épületeit és a kamionoknak fenntartott parkolót.
Az Autópályák és Országutak Országos Társaságának (CNADNR) illetékesei a portálnak elmondták, a Magyarországot Romániával összekötő autópálya megnyitásához kormányközi egyezmények aláírására van szükség. A munkálatok befejezését júliusra ígéri az építő. A társaság korábban közölte: az Arad-Pécska, a Pécska-Nagylak és a Nagylak-Makó sztrádaszakaszt egyszerre nyitják meg, várhatóan augusztusban.
A Nagylak–Arad autópályán jelenleg egy Pécska és Arad közötti tíz kilométeres szakaszon dolgozik a kivitelező. Itt a szalagkorlátok felszerelése van folyamatban. Az autópályát 2013 áprilisában kellett volna átadni, de a CNADNR felbontotta a szerződést a korrupciós ügybe keveredett korábbi kivitelezővel, és új közbeszerzési eljárást írt ki a munkálatok befejezésére.
A pályaszakaszok átadása után Budapesttől Temesvárig lehet majd autópályán eljutni. A Székelyföldre tartó autósnak azonban érdemes lesz mérlegelnie, hogy Aradon letérjen a pályáról, és a Maros völgyén haladó E68-as országúton folytassa az utat, mert a temesvári kitérő mintegy negyven kilométerrel hosszabbítja meg az utat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.