2015. június. 12. 17:17 hvg.hu Utolsó frissítés: 2015. június. 12. 17:17 Gazdaság

Brit mintára támogatnák a magyar söröket

Kedvezőbb adózási környezetre van szükség a söripar hazai szereplői szerint, hogy ne nőjön a versenyhátrányuk a külföldi riválisokkal szemben - írta a Világgazdaság.

Tavaly két százalékkal gyarapodott a sörpiac, 6,2 millió hektoliterre nőtt a legnagyobb hazai sörgyártók által eladott mennyiség, de még ennél is jóval nagyobb, 23 százalékos fejlődést lehetett tapasztalni a prémium kategóriába tartozó sörök forgalmában – mondta a VG-nek Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

A szervezet és a gyártók is komoly figyelmet fordítanak arra, hogy tovább erősítsék az ilyen termékek forgalmát. A szövetség azt is szeretné elérni, hogy a jövőben kedvezőbb adózási környezet alakuljon ki javítva a hazai gyártású sör versenyképességét.

Schillinger Attila szerint ilyen jellegű kezdeményezésekre már van példa az Európai Unióban. Az Egyesült Királyságban az utóbbi három évben csökkentették a jövedéki adót, a gyártók pedig cserébe vállalták, hogy az így megtakarított összeget visszaforgatják a piacba.

„Jó példának tartjuk a brit megoldást, több európai piacon is vannak hasonló kezdeményezések. Igyekszünk mi is mindent megtenni azért, hogy a magyar gyártású sör ne kerüljön további versenyhátrányba” – közölte Schillinger Attila.

A legnagyobb hazai sörgyártók kis mértékben ugyan, de növelni tudták bevételüket a múlt évben, ugyanakkor a piac meghatározó szereplői veszteségesen működnek. A Borsodi Sörgyár Kft. például közel 3 milliárd forintos, a Pécsi Sörfőzde 700 milliós, míg a Heineken 220 milliós veszteségről számolt be 2014-re. A Drehernek a 2013/2014-es üzleti évben 2,2 milliárd forintos volt a vállalat vesztesége.

zöldhasú
Hirdetés