Bőkezűbben költökeznek karácsonykor az európai férfiak, mint a nők
Az európai férfiak 30 százaléka 91 ezer forint fölött költ karácsonyi ajándékra, míg a nők csupán ötöde ad ki ekkora összeget – derül ki az Intel Európa tíz európai országban végzett kutatásából. A számítástechnikai cég elemzése szerint a férfiak csupán 58 százalékának fontos a legjobb ár-érték arányú termék, a nők majdnem háromnegyede viszont figyeli az akciókat.
A nőkhöz képest átlagosan majdnem 40 ezer forinttal kerül többe az a legdrágább ajándék, amit férfiak vesznek. Ugyanakkor a költségek jelentős részét a férfiak 52 százaléka partnerére szánja, miközben a hölgyeknél ez az arány megoszlik partnerük és gyermekeik között.
A megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy előre meghatározza mennyit költ, ennek ellenére körülbelül 30 százalékuk mégis rendszeresen túllépi a tervezett keretet.
Ez a "könnyelműség" leginkább az olaszokra jellemző, 41 százalékuk túlköltekezik. A németek 86 százaléka azonban előre megtervezi a karácsonyi ajándékokra szánt keretösszeget, valamint jellemző, hogy a karácsonyi bevásárlást egész évre felosztják.
A legjobb ár-érték arány érdekében a kutatásban résztvevő európaiak 65 százaléka figyeli az akciókat és a csoport több mint fele kupont, illetve ajándékkártyát használ fel spórolás gyanánt.
A felmérést az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában, Svédországban, Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban, Oroszországban 10 042 ember megkérdezésével végezte a Redshift Research, 2014 szeptemberében.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.