2014. november. 04. 19:28 MTI Utolsó frissítés: 2014. november. 04. 19:30 Gazdaság

109 órán át sztrájkolhatnak a német mozdonyvezetők

A Deutsche Bahn vasúttársaság mozdonyvezetőit képviselő szakszervezet minden eddiginél hosszabb, 109 órás sztrájkot jelentette be kedden. Az egész Németországra kiterjedő munkabeszüntetés szerdán kezdődik és jövő hétfőig tart.

A szakszervezet közleménye szerint a teherszállító vonatok mozdonyvezetői szerdán délután 15 órakor hagynak fel a munkával, a személyszállító vonatokat vezetők pedig csütörtökön hajnal 2 órakor lépnek sztrájkba. A munkabeszüntetés hétfőn reggel 4 órakor ér véget.

A sztrájk idejére rendkívüli menetrendet állítanak össze, reményeik szerint minden harmadik járat közlekedik majd.

A csaknem 200 ezer embert foglalkoztató vasúttársaság 20 ezer dolgozóját képviselő szakszervezet egyebek mellett 5 százalékos béremelést követel a munkaadótól, és azt akarja elérni, hogy ne csak a mozdonyvezetők, hanem más területeken dolgozó vasutasok, például a jegykezelők nevében is tárgyalhasson a bérekről.

Ezt azonban a gazdasági érdekképviseletek és pártok is bírálták. A német kereskedelmi és iparkamarák szövetsége helyettes ügyvezető igazgatója, Achim Dercks szerint "ami a vasútnál történik, az méreg a gazdaságnak", hiszen a vasúti áruszállítás felfüggesztése már néhány napon belül is termelési zavarokhoz vezet.

A konzervatív CDU főtitkára, Peter Tauber szerint a munkabeszüntetés rekord hosszúsága azt jelzi, hogy a GDL-nél "elveszítették a mértéket".

A GDL az utóbbi hónapokban már négyszer szervezett sztrájkot, legutóbb, október közepén 50 órás munkabeszüntetést tartottak, akkor utasok milliói rekedtek a pályaudvarokon, mert a távolsági vonatok kétharmada nem közlekedett.

 

zöldhasú
Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2025. január. 08. 11:41

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma

Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.