Gazdaság hvg.hu 2014. október. 02. 18:13

Ki nem találnánk, mi után kell még reklámadót fizetni

Nem mindegy a reklámadó szempontjából, hogy egy reklámtáblát az ingatlanon belül, vagy annak külső falán helyeznek el. Utóbbi esetben ugyanis kell adót fizetni, ahogy például a reklámtoll, -póló előállítása után is.

A reklámadó már bő két hónapja életbe lépett, bizonyos részletek azonban csak most derülnek ki, ugyanis az elnagyolt törvényszöveg és az elkapkodott jogalkotói munkán támadt réseket a szakértők még most is foltozgatják – írja a Napi.hu.

A NAV hivatalos lapjában, az Adóvilágban megjelent egy újabb értelmezése a reklámadónak. A reklámadó elvileg a hirdetésekre vonatkozik, az adót a reklámbevételek alapján kell a közzétevő médiumnak megfizetni sávosan. Már korábban is nyilvánvalóvá vált, hogy nem csak a hagyományos reklámhordozók – újság, online felületek, tv-reklám, plakát – tartozhatnak a reklámadó hatálya alá, de a sportmezek, vagy akár egy stadion elnevezése is.

Külön eset a szabadtéri reklám: adóköteles a plakát, a citylight és az ingatlanon elhelyezett óriásmolinó vagy reklámtábla. Nem adóköteles viszont az ingatlan területén elhelyezett hordozható – földre állított – reklámtábla. Az NAV szaklap mostani cikke továbbmegy ezen az úton, így reklámadó hatálya alá tartozik, így adót kell fizetni a reklámcélú pólók, molinók, reklámtollak, karszalagok után is.

További részletekről a Napi.hu cikkében lehet olvasni.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.