Nem mindegy a reklámadó szempontjából, hogy egy reklámtáblát az ingatlanon belül, vagy annak külső falán helyeznek el. Utóbbi esetben ugyanis kell adót fizetni, ahogy például a reklámtoll, -póló előállítása után is.
A reklámadó már bő két hónapja életbe lépett, bizonyos részletek azonban csak most derülnek ki, ugyanis az elnagyolt törvényszöveg és az elkapkodott jogalkotói munkán támadt réseket a szakértők még most is foltozgatják – írja a Napi.hu.
A NAV hivatalos lapjában, az Adóvilágban megjelent egy újabb értelmezése a reklámadónak. A reklámadó elvileg a hirdetésekre vonatkozik, az adót a reklámbevételek alapján kell a közzétevő médiumnak megfizetni sávosan. Már korábban is nyilvánvalóvá vált, hogy nem csak a hagyományos reklámhordozók – újság, online felületek, tv-reklám, plakát – tartozhatnak a reklámadó hatálya alá, de a sportmezek, vagy akár egy stadion elnevezése is.
Külön eset a szabadtéri reklám: adóköteles a plakát, a citylight és az ingatlanon elhelyezett óriásmolinó vagy reklámtábla. Nem adóköteles viszont az ingatlan területén elhelyezett hordozható – földre állított – reklámtábla. Az NAV szaklap mostani cikke továbbmegy ezen az úton, így reklámadó hatálya alá tartozik, így adót kell fizetni a reklámcélú pólók, molinók, reklámtollak, karszalagok után is.
További részletekről a Napi.hu cikkében lehet olvasni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.