Kiderült, melyik szájton mennyit költöttek a pártok
Közzétette az Állami Számvevőszék, hogy melyik hírportálon mennyi pénzt költöttek politikai hirdetésekre a pártok a választási kampányban.
Közzétette honlapján az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az országgyűlési választási kampányban megjelentetett politikai hirdetésekre vonatkozó, sajtótermékek által megküldött tájékoztatókat - közölte az ÁSZ kedden.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a választási eljárásról szóló törvény alapján a 2014. évi országgyűlési választást megelőző kampányidőszakban politikai hirdetést csak azok a sajtótermékek tehettek közzé, amelyek előzőleg eljuttatták hirdetési szolgáltatásaik árjegyzékét az ÁSZ részére.
Az ÁSZ honlapján közzétett lista érdekességei: a 168 Óra honlapján egyedül az LMP hirdetett, áfával együtt 1,7 millió forintért, és a 444.hu-n, valamint a hvg.hu-n is egyedül ez a párt hirdetett. Az atv.hu-n is csak a Szociáldemokraták hirdettek, 25 millióért. Az Indexet is kiadó Cemp csoportnál 25 milliót hagyott a Fidesz, hirdetésszervezője, a Hír TV révén, az LMP pedig valamivel több mint 23 milliót. Az Origo-csoportnál a Fidesz például 19,6 millió+ áfát hagyott.
Az ÁSZ közölte: a beérkezett tájékoztatókat feldolgozta és a www.asz.hu oldalon a Választás 2014 menüpont alatt elérhetővé tette, azok adatait a 2014. évi országgyűlési választás kampánypénzeinek ellenőrzése során felhasználja. Az ÁSZ a sajtótermékek által megküldött tájékoztatók tartalmáért felelősséget nem vállal.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.