Élményvillamosozás. Ezekben a hetekben két magyarországi város lakói számára is magától értetődő szabadidős programmá vált ez az avatatlanok szemében meglepőnek tűnő foglalatosság.
Debrecenben február végén adták át az újonnan épült 2-es villamosvonalat, amelyen 16 mutatós alacsony padlós szerelvény szaladgál. Miskolcon január derekán állt forgalomba az első új jármű, februárban a második; a város teljes kötöttpályás-flottájának lecseréléséhez szükséges további 29 fokozatosan, a jövő év végéig érkezik meg.
Debrecenben már eddig is csak néhány utolsó darab járkált a múlt század hatvanas–hetvenes éveiben készült, szakmai körökben a bengáli csúfnévvel illetett, ütött-kopott jószágokból.
Nagyobb a régi és az új közötti kontraszt Miskolcon. Ott több mint tíz éve lecserélték az utolsó bengálikat, csakhogy nem újakat állítottak be helyettük, hanem hasonló korú, ám jobb konstrukciójú, Bécsben leselejtezett járműmatuzsálemeket.
De mitől szépek a modern járművek, és mi mindenen múlhat, hogy az utasok lelkesedjenek értük? – erre keres választ a HVG e heti számának írása.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.