Az Uber névre hallgató mobilos applikáció összekapcsolja az utazni vágyókat a rendelkezésre álló szabad autókkal, GPS alapján betájolnak minket – nem kell tudnunk a pontos címet sem – és máris érkezik a legközelebbi rendelkezésre álló sofőr az autóval. Az árakat ráadásul előre meg tudjuk nézni. A fizetést pedig készpénz nélkül tehetjük meg, a viteldíjat ráterhelik a bankkártyánkra. Mindemellett visszajelzést is tudunk küldeni az applikáción keresztül, hogy mennyire voltunk megelégedve a szolgáltatással.
Az Uber névre hallgató mobilos applikáció összekapcsolja az utazni vágyókat a rendelkezésre álló szabad autókkal, GPS alapján betájolnak minket – nem kell tudnunk a pontos címet sem – és máris érkezik a legközelebbi rendelkezésre álló sofőr az autóval. Az árakat ráadásul előre meg tudjuk nézni. A fizetést pedig készpénz nélkül tehetjük meg, a viteldíjat ráterhelik a bankkártyánkra. Mindemellett visszajelzést is tudunk küldeni az applikáción keresztül, hogy mennyire voltunk megelégedve a szolgáltatással (emellett a sofőrök is értékelhetik az utasokat: aki például sokszor száll be részegen, és patáliát csap a kocsiban, azt egy idő után senki nem akarja majd elvinni). Az applikáció segítségével arra is lehetőség nyílik, hogy az adott utat megosszuk másokkal, így csökkentsük költségünket. A sofőröknek pedig nincs kötött munkaidejük, csak bekapcsolják az applikációt, amikor dolgozni szeretnének, és összekapcsolják őket az utasokkal.
Az applikációt ismertető cikkben a Business Insider szerzője azért is döntött a szolgáltatás igénybevétele mellett, mivel elege lett a New York-i taxik borzasztó színvonalából. A szerző szerint az amerikai nagyvárosban minőségi ugrást jelent a személyszállítás e módjának bevezetése – mely nem taxiszolgáltatás ugyanakkor –, az Uber applikációt használó sofőröknek ugyanis egy sor minőségi követelménynek kell megfelelniük. Miközben a New York-i taxik számát limitálják, egy új licensz akár 1 millió dollárba is kerülhet, így az üzemeltetők igyekeznek leszorítani a költségeket: spórolnak az autón, a sofőrön, ami így kérdésessé teszi a szolgáltatás színvonalát.
A cikk szerzője szerint ő már végleg lemondott a rendes taxikról, mivel nem látja, hogy e szolgáltatás mellett – mely sok esetben jobb árú, mint a taxi, ám csúcsidőben a nagy kereslet miatt megugorhat a díj – hogyan tudnának labdába rúgni a normál sárga taxik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.