Letiltották a tatárföldi légitársaságot
Nem üzemelhet keddtől a Tatarstan Airlines, amelynek egy Boeing-737-500-as típusú repülőgépe lezuhant novemberben Kazanyban.
Az orosz légiközlekedési hatóság visszavonta a társaság működési engedélyét. A Roszaviacija a légitársaság rendkívüli ellenőrzését követően döntött így.
A Roszaviacija egy sor szabálytalanságot állapított meg az ellenőrzés során. Nem tartották be a pilóták repülési idejét és megsértették a személyzet pihenésére megszabott normát, de nem felelt meg a követelményeknek a pilóták szakmai felkészítése sem.
A november 17-én történt katasztrófát senki sem élte túl. A hatfős személyzettel együtt 50-en vesztették életüket, közöttük az Oroszországi Föderációhoz tartozó Tatár Köztársaság elnökének a fia is.
U363-os számú járata a domogyedovói repülőtérről szállt fel, és a kazanyi nemzetközi repülőtéren, Moszkvától mintegy 820 kilométerre landolt volna. A repülőgép kétszer is megpróbálta a leszállást, a második kísérletnél azonban a gép gyorsan veszített magasságából és zuhanórepülésben orrával a pályának csapódott, és kigyulladtak az üzemanyagtartályok.
A Moszkvában működő Államközi Légügyi Bizottság (MAK) szakértői a Boeing 737-500-as gép fekete dobozának adataiból azt állapították meg, hogy a Tatarstan Airlines pilótái több hibát is ejtettek a leszállásra készülődve, amelyeket megpróbáltak kiküszöbölni az átstartolással. Eközben ugyanakkor kikapcsolták az egyik robotpilótát, és kézi irányítással próbálták vezetni a repülőt. Az emelkedéskor azonban túl meredeken kapták fel a gép orrát, amely gyorsan veszített magasságából és - repülési szakkifejezéssel - dugóhúzóba kerülve vágódott a betonba.
A MAK november 29-én közölt jelentésében nem nevezte meg a kazanyi súlyos repülőszerencsétlenség okait, csak ajánlásokat tett, miszerint javítani kell a pilóták képzését az átstartolás elsajátítása és a rendkívüli helyzetek felismerése és a megfelelő döntések meghozatala érdekében.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.