2013. október. 28. 13:50 MTI Utolsó frissítés: 2013. október. 28. 13:49 Gazdaság

Pelenkát, dezodort és tusfürdőt vesz leginkább a magyar

Nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalma az év első nyolc hónapjában a tavalyi hasonló időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató.

A cég szerint a kiskereskedelem mintegy 200 milliárd forint forgalmat bonyolított le, 1 százalékkal többet, mint 2012 január-augusztusban. Az eladott mennyiség 4 százalékkal csökkent. 

A háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelem erősen koncentrált: az értékben mért forgalom 66 százalékát a hipermarketek és a drogériák bonyolítják le, az előbbiek piaci részesedése 36, az utóbbiaké 30 százalék.

Hipermarketben a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül kiemelkedik a mosószer, az öblítő és a tusfürdő, míg a drogériákban a pelenka, a dezodor és a fogkrém fogyott a legnagyobb értékben. 

Értékben és mennyiségben is többet adtak el öblítőből, szappanból, konyhai törlőkendőből, dekor kozmetikumból és egészségügyi betétből a boltok az első nyolc hónapban.

zöldhasú
Hirdetés