Komplett rendszert épít, egészen pontosan: vezető nélküli metróvonalat szállít és helyez üzembe Rijádban a német cég. Hat vonalról van szó, a metrókocsik 90 km/h sebességgel közlekednek majd.
Szaúd-Arábia fővárosa, Rijád ötmilliós lakosságszáma gyorsan nő, és mivel a tömegközlekedést korábban elsősorban dízelbuszokra alapozták, az arab országban úgy döntöttek: ideje a közlekedési infrastruktúrát modernizálni. A Siemens egy ilyen megrendelés részeként felel egy 63 kilométernyi metróvonal-hálózat rendszerintegrációjáért.
A rijádi városfejlesztési főmegbízott hivatalától kapott megbízás értéke másfél milliárd euró, mely valójában csak egy része annak a 7,5 milliárdos konzorciumi keretek között lebonyolítandó beruházásnak, amiben a Siemensen az amerikai Bech céggel és helyi építési vállalatokkal végez.
A Siemens a hat vonalból álló hálózat első két vonalát szereli fel, összesen 74 Inspiro típusú metrószerelvénnyel. Az alumínium kocsiszekrényt 90 km/h csúcssebességre tervezték, egy-egy szerelvényt 2-4 kocsiból állítanak össze. A régió extém klímáját is figyelembe veszik: nagyobb teljesítményű légkondicionáló rendszert építenek be az utaskomfort biztosítása érdekében, és speciális ajtótömítéssel akadályozzák meg a homok szerelvényekbe jutását is. A szerelvények fékezési energiáját visszatáplálják a metró áramellátó rendszerébe, így az más villamos terhelési igény kielégítésére használható.
Rijádban a vezető- és kalauznélküli (WLAN-alapú) metrószerelvényeket csúcsidőben másfél perces követési távolságra állítják be, de a Simenes automatikus vonatvezérlő és rádiótechnikai átviteli rendszert és biztosítóberendezéseket is a rendszerbe installál.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.