VG: Visszakerülhet az államhoz a dunakeszi járműjavító
Intenzív tárgyalásokat folytat a Dunakeszin működő Bombardier MÁV Kft. sorsáról a cég többségi külföldi tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel – írta a Világgazdaság.
A lap hétfői számában a Bombardier Transportation (BT) Services üzletág elnök-helyettese nyilatkozott erről. Michael Fohrer kijelentette: "célunk, hogy növeljük a magyarországi foglalkoztatottságot, és akár üzletfélként, akár beszállítóként, de hosszú távon is a MÁV megbízható partnere maradjunk." A lap szerint ez a mondat azt is jelentheti, hogy a cég akár arra is kész, hogy kiszálljon a vállalkozásból.
Michael Fohrer elmondta, hogy a cég rendelésállománya visszaesett, mert egyre kevesebb magyarországi megbízást kap. Szavai szerint ennek az az oka, hogy a MÁV nem írt ki komolyabb modernizációs pályázatokat.
A lap utalt arra, hogy Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára nemrég azt mondta: örömmel venné, ha a BT tulajdonrészének visszavásárlásával Dunakeszi is olyan súlyú járműjavító központtá válna, mint a Stadleré Szolnokon.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.