Dráguló fuvarozás: kevesen számolnak az e-útdíjjal
Jelentősen drágítja a fuvarköltséget júliustól az útdíj, az Ipsos által megkérdezett 300 logisztikai döntéshozó háromnegyede ugyanakkor nem számolt az idei költségek tervezésénél a díj bevezetésével és 45 százalékuk nem tartja elfogadhatónak, ha a logisztikai szolgáltató áremelést kezdeményez az útdíj miatt - hangzott el a Trans-o-flex Hungary Kft. sajtótájékoztatóján csütörtökön Budapesten.
Az érintettek mindössze 16 százaléka kalkulált a júliustól bevezetendő e-útdíjjal, holott ennek ténye már a tervek készítésekor ismert volt - mondta az osztrák posta leányvállalataként működő Trans-o-flex Hungary Kft. megbízásából végzett felmérést ismertetve Halmos Júlia Csenge, az Ipsos Zrt. kutatásvezetője.
A kft. ügyvezető igazgatója, Pesztericz Péter példaként említette, hogy a Budapest-Debrecen távolságon az autópályadíj jelenleg évi 310 ezer forint, a megtett úttal arányos díj viszont júliustól évi 11 millió forint lesz.
Pesztericz Péter szerint a használattal arányos útdíjat már ki tudják számolni, de ezen túlmenően minden homályos még az e-útdíj bevezetése előtt egy hónappal. Az illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól sem kapnak választ a kérdéseikre - tette hozzá az ügyvezető igazgató.
A Trans-o-flex gyűjtőfuvarozási rendszerben továbbít ügyfelei részére dokumentumokat, kereskedelmi árukat és egyéb küldeményeket. Tavalyi árbevétele 2 milliárd 767 millió forint volt, ami 16,8 százalékkal haladta meg a 2011. évit. A 96 teljes munkaidős alkalmazottal rendelkező cég napi 9 ezer küldeményt és 15 500 csomagot továbbít.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.