Elkészültek a MÁV-Start új Flirt-motorvonatainak a látványtervei – közölte a vasúttársaság.
A 2014-ben és 2015-ben forgalomba álló, új Flirt-motorvonatok megrendelésére március közepén írtak alá támogatási és szállítási szerződést a MÁV-Start Zrt., a GYSEV Zrt., a KIKSZ Zrt. és a Stadler Bussnang AG képviselői – idézte fel a vasúttársaság.
A 42 alacsonypadlós motorvonat a MÁV-Start járműparkjához és a vállalat arculatához igazodva kék-sárga színű külső festést kap majd, a belső terek kialakítása és színezete megegyezik a jelenleg is közlekedő Flirt-motorvonatokéval. Az újonnan készülő szerelvényeken már szériatartozék lesz a wifi, és az ülőhelyek egy részéről 230V-os számítógép-csatlakozóaljzatok is elérhetők lesznek.
Továbbfejlesztett vizuális utastájékoztató-rendszer áll majd az utasok rendelkezésére, a motorvonatok belső terében monitorokon is követhetőek lesznek az utazással kapcsolatos információk, illetve a szerelvények az egyik legkorszerűbb vasútbiztonsági rendszerrel lesznek ellátva – tették hozzá.
A Flirt típusú motorvonatok 2007-ben jelentek meg Magyarország vasúthálózatán, elsősorban a budapesti elővárosi forgalomban teljesítenek szolgálatot. Jelenleg 60 ilyen típusú vonat közlekedik, a számuk 2014 őszétől fokozatosan növekszik majd 2015 szeptemberéig.
A most készülő 42 új járművel már 102 darab ilyen típusú szerelvény lesz a MÁV-Start flottájában. A járművek klimatizáltak, alacsonypadlós kialakításúak, a belső tér akadálymentesen átjárható, környezetbarát, zárt rendszerű mellékhelységek tartoznak a szerelvényekhez.
A korszerű vizuális és hangos utastájékoztató-rendszer GPS-jel által vezérelt, a vonatok belső terében videokamerás felügyelet is működik. A tervek szerint az új beszerzésű járművek a Budapest–Martonvásár–Székesfehérvár-, a Budapest–Százhalombatta–Pusztaszabolcs-, a Budapest–Esztergom-, a Budapest–Vác–Szob-, a Budapest–Veresegyháza–Vác- és a Budapest–Monor-vasútvonalon fognak közlekedni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.