Egyesülhet az American Airlines és a US Airways
Az American Airlines és a US Airways tulajdonosainak és hitelezőinek vezetése jóváhagyta a két vállalat egyesülését, aminek következtében létrejön a világ legnagyobb utasforgalmú légitársasága - közölték helyi idő szerint szerda este amerikai sajtóforrások.
Az összeolvadást hivatalosan csütörtök reggel fogják bejelenteni. Az egyesült légitársaság, amelynek piaci értékét 11 milliárd dollárra becsülik, American Airlines néven üzemel majd, de a US Airways eddigi vezérigazgatója, Doug Parker lesz az irányítója. A cég elnöke Tim Horton, az American mostani vezére lesz, aki tagja lesz az igazgatótanácsnak is.
Az American Airlines és a US Airways együttesen megelőzi majd az eddigi legnagyobb amerikai légitársaságot, a United Airlinest. Az amerikai légi utasszállítás piacán már korábban egyesült a Delta és a Northwest, illetve a United és a Continental.
Az új egyesülés tulajdonosai 72 százalékban az American Airlinest birtokló AMR Corp csődhitelezői lesznek, köztük az AMR három szakszervezete. A fennmaradó részesedés a US Airways részvényeseinek birtokába kerül. A cég központja a texasi Fort Worthben lesz.
A két társaság egyesüléséről augusztus óta folytak a tárgyalások, azóta, hogy a hitelezők felszólították az Americant: adja fel függetlenségét és fuzionáljon egy hasonló vállalattal. Az American Airlines 2011 novembere óta állt csődvédelem alatt.
Az egyesült társaság 12 tagú igazgatótanácsából négyet a US Airways, hármat az AMR és további ötöt az AMR hitelezői adnak majd. 2014-ben ez a létszám 11-re csökken majd, amikor Horton a testület első éves ülésén a tervek szerint visszalép majd.
Ha az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes hivatala jóváhagyja az egyesülést - aminek elemzők nem látják akadályát -, akkor az amerikai légiutas-szállítási piac 70 százalékát négy társaság, az American, a United, a Delta és a Southwest Airlines ellenőrzi majd.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.