Bővíti szentgotthárdi üzemét az Opel: a 130 millió eurós beruházással több mint száz munkahelyet hoznak létre, és 1600 négyzetméterrel növelik a termelő üzem területét - jelentette be Joachim Koschnicke, az Opel elnökhelyettese kedden Budapesten Orbán Viktor miniszterelnökkel közösen tartott sajtótájékoztatóján.
Az Opel elnökhelyettese közölte: a beruházás nyomán több mint 80 új eszközt állítanak munkába, és évente százezernél is több motort bocsátanak majd ki. Így a teljes szentgotthárdi Opelberuházás 1990 óta már mintegy 1,4 milliárd eurót tesz ki - hangsúlyozta Joachim Koschnicke.
Az Opel szentgotthárdi gyárát a General Motors (GM) 1990-ben alapította. A gyárban 1992 óta gyártanak személyautókhoz készülő középkategóriás benzinmotorokat, amelyeknek a szentgotthárdi üzem kizárólagos gyártója az Opel európai gyárai számára. Ezen kívül más GM márkákhoz is szállít motorokat, és megmunkált motoralkatrészeket.
A szentgotthárdi gyárban 1996 szeptemberében indult el a hengerfejgyártás, amely a világ egyik legmodernebb gyáraként kezdte meg működését a magyarországi társaság honlapja szerint. 2000-től Allison típusú autóbuszok és tehergépjárművek számára készülő automata sebességváltók szerelésével is foglalkozik az üzem, amelyek globális exportra kerülnek. 2006-ban pedig új tevékenységként indult el a személygépjármű sebességváltók felújítása, valamint a motororsó javítás.
Az Opel európai vezetése 2010 szeptemberében döntött három új motorcsalád gyártásának elindításáról. A tervezett beruházás értéke eléri az 500 millió eurót, és további 800 fő felvételét igényli 2015-ig. Az új gyár alapkövét 2011. április 12-én Orbán Viktor miniszterelnök és Nick Reilly az Opel/Vauxhall elnöke helyezte el.
Az Opel új motorgyárában január közepén indult el a rendes üzem. A terveknek megfelelően február 8-án megkezdte az első újgenerációs, közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést alkalmazó 170 lóerős 1,6 literes benzinmotorok gyártását, és még az idén indul az 1,6-os dízelek gyártása is.
A szentgotthárdi gyár 2012-ben 30 százalékkal 293 ezer darabra növelte a termelést. A motorok felét az amerikai kontinensre, a General Motors észak-amerikai és mexikói gyáraiba szállították. Az 1,6 literes és 1,8 literes benzines erőforrások gyártása 2013-ban folytatódik, és a tervek szerint a tengerentúli kiszállítások aránya tovább nő, a magyar motorokat újból szállítják Kínába, Ausztráliába és Thaiföldre is.
A márka a személygépkocsi- és kisteherjármű- értékesítésben ismét az első helyre került Magyarországon 2012-ben, ezt a piacinál kétszer nagyobb bővüléssel érte el. Miközben a teljes magyarországi piac 13,1 százalékkal nőtt tavaly (63 959 gépkocsit helyeztek forgalomba) az Opel 26 százalékos növekedést ért el 7775 darab eladásával. Ez 12,16 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának.
A GM európai érdekeltségénél - amelyhez az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall mellett még a Chevrolet márka tartozik - a január-szeptemberi időszakban az értékesített kocsik száma 818 ezer volt, ami 13 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A gyártott kocsik száma az egy ével korábbi 940 ezerről 718 ezerre csökkent. A társaság előrejelzése szerint az év egészében nagyjából 1,4 milliárd euró lesz a működési veszteség, a nullszaldót legkorábban az évtized közepére érhetik el.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.