2013. február. 05. 19:52 MTI Utolsó frissítés: 2013. február. 05. 19:49 Gazdaság

Hárommillió euróból reklámozzák a magyar bort

Összesen hárommillió euró áll rendelkezésre 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter erre vonatkozó rendelete a keddi Magyar Közlönyben jelent meg.

A rendelet szerint támogatást az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek ezen öt országban történő megismertetését és promócióját célzó programhoz lehet igényelni. 

A program időtartama nem lehet több három évnél, és egy-egy programhoz legalább 25 ezer, legfeljebb pedig 250 ezer eurós támogatást lehet igényelni - derül ki a rendeletből. A program egyebek között utazási és szállásköltséget, pr-tevékenységeket, médiamegjelenéseket, kiállítási részvételt vagy reklámkiadványok elkészítését támogathatja, mértéke pedig a támogatásra jogosult nettó költségeinek 50 százaléka lehet.

A támogatásra a szőlő- és borágazatban működő szakmaközi szervezet, a programjavaslat benyújtásának időpontjáig termékleírást már benyújtott hegyközségi szervezet, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa vagy legalább öt hegyközségi tag által létrehozott társadalmi szervezet, egyesület vagy gazdasági társaság pályázhat.    

A támogatás a 2013/2014-es borpiaci évben, a 2014/2015-ös borpiaci évben, és a 2015-2016-osban is egyaránt egymillió euró. A támogatások odaítéléséről a vidékfejlesztési miniszter dönt.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
hvg360 hvg360 2025. március. 01. 13:00

Miért teszi rosszul, aki most jobban fél a repüléstől?

Az elmúlt hetekben bekövetkezett légi balesetek fényében érthető módon nő azok száma, akik komolyan tartanak a repüléstől. Rosszul teszik, a légi közlekedés a legbiztonságosabb utazási mód, s ahogy telnek az évek, úgy válnak egyre ritkábbá a katasztrófák.