Karácsony a plázákban: többen voltak, de ugyanannyit költöttek
Nem költöttek kevesebbet a vásárlók karácsonyi ajándékra 2012 decemberében a bevásárlóközpontokban, mint a megelőző év hasonló időszakában - közölte a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége (MBSZ) szerdán.
A legutóbbi karácsonyi időszakban 2011 hasonló időszakához képest 2-5 százalékkal több látogatójuk volt a magyarországi bevásárlóközpontoknak, a forgalomban viszont nem tapasztalak változást.
A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége szerint a magyar vevők továbbra is jobban hisznek a hagyományos vásárlásban, mint a virtuálisban, a magyar vásárlók 70 százaléka ugyanis inkább üzletekben szerzi be a kigondolt ajándékot.
A szövetség felmérése szerint karácsonyi vásárláskor a legkeresettebb árucikk a számítástechnikai és egyéb műszaki áru volt, árértékben pedig jellemzően a kisebb összegű, legfeljebb 10 ezer forintos ajándékokat keresték a vásárlók.
Továbbra is népszerűek a vásárlási utalványok - emelte ki közleményében a bevásárlóköpontok szövetsége. Az év végén nőtt a vásárlási utalványok eladása, a teljes értékesítés 50 százaléka a erre az időszakra esik.
Gyalay-Korpos Gyula, az MBSZ elnöke a közleményben azt közölte, hogy országos szinten 2013-tól 2015-ig három-négy bevásárlóközpont, nagyobb kereskedelmi létesítmény nyitása, építkezésének megkezdése várható.
Magyarországon 1996-tól 2012-ig 119 bevásárlóközpont és 165 hipermarket létesült. Bevásárlóközpontok országosan 2 millió négyzetméteren, hipermarketek pedig csaknem 1,25 millió négyzetméteren létesültek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.