2012. október. 08. 13:21 MTI Utolsó frissítés: 2012. október. 08. 13:22 Gazdaság

Félmilliárd euró fölé ugrott a mezreklám-bevétel

Először lépte át a félmilliárd eurós határt a hat legnagyobb európai labdarúgó-bajnokságban a mezreklámokból befolyó pénz.

A német Sport+Markt cég által készített felmérés szerint az angol, német, olasz, spanyol, francia és holland élvonalbeli klubok a jelenlegi szezonban összesen 522 millió eurót kapnak a trikókon elhelyezett hirdetésekért.

A legtöbb bevételre az angolok tesznek szert: a Premier League 20 egyesülete 148,7 millió eurót kasszíroz, őket követi a német Bundesliga 119,8 millióval.

Ami az egyes klubokat illeti, a legjobb szerződése az FC Barcelonának van, amely évi 30 milliót kap a Qatar Foundationtól, a Manchester United (AON) és a Liverpool (Stardard Chartered) 25-25, míg a Bayern München (Deutsche Telekom) és a Real Madrid (bwin) 23-23 millióval gazdagodik.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.