2012. szeptember. 28. 10:21 MTI Utolsó frissítés: 2012. szeptember. 28. 10:13 Gazdaság

Cséfalvay hozzányúlna az utazási kedvezményekhez

Megyei szinten több állami intézményt összevonnak, de kirúgások helyett ez úgy is kivitelezhető, hogy a nyugdíjba vonulók helyett nem jönnek új dolgozók - mondta Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára a TV2 reggeli műsorában. Arról is beszélt, hogy az utazás kedvezményeket felül kell vizsgálni.

A stabil államháztartási viszonyok megteremtése mindennek a feltétele - hangsúlyozta Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára pénteken a TV2 Mokka című műsorában, hozzátéve, hogy mindenkinek az az érdeke, hogy legyen karcsú, hatékonyan működő állam. Ennek kapcsán megemlítette, hogy megyei szinten több intézményt összevontak, amelyek ezáltal hatékonyabban működnek, viszont megvannak ezeknek a budapesti központi intézményei. Ez még nem jelenti azt, hogy egyből elbocsátásra lenne szükség - jegyezte meg. Úgy is megoldható a kérdés, hogy ahol nyugdíjba mennek a közszolgálatból, ott helyükre nem jönnek be újak. 

Cséfalvay Zoltán beszélt arról, hogy a szürke gazdaság korlátozására több lépést tettek, köztük a készpénzfizetés korlátozását, a kisvállalkozások adózásának könnyítésére a kisadózók tételes adójának, illetve a kisvállalkozói adó bevezetését. Minden ilyen lépések lényege, hogy Magyarországon a szürkegazdaság kisebb legyen, amelynek mértéke - becslések szerint - a GDP 15-20 százaléka között mozog - mondta az államtitkár. 

Cséfalvay Zoltán elmondta, hogy a kisadózók tételes adójával, azaz a havi 50 ezer forint megfizetésével 8 adótételt, a kisvállalkozási adóval 5 adónemet vált ki a kisvállalkozások. Számításuk szerint a két adónemmel 20 milliárd forint adminisztrációs terhet lehet megtakarítani, a kiadózók tételes adója esetében 15-20 milliárd forint közötti, a kisvállalkozói adónál 30 milliárd forintnyi adóteher csökkenés lehet. 

Felvetésre válaszolva Cséfalvay Zoltán közölte: felül kell vizsgálni az utazási kedvezményeket. Hozzátette: a MÁV és a Volán jelenleg nem működik hatékonyan, folyamatos állami támogatásra szorul, ami hosszú távon nem tartható. Mielőtt az állam nagyobb segítséggel belépne, meg kell tenni a szükséges átalakításokat.

zöldhasú
Hirdetés