Egyszerűbb lesz elintézni a forgalmit
Rendet, ésszerűséget, jogszerűséget képvisel a Nemzeti Közlekedési Hatóság új elnöke, aki szerdán mutatkozott be a sajtónak. Győri Gyula korábban Kósa Lajossal dolgozott Debrecenben, többek között a debreceni repülőtér fejlesztéséért volt felelős.
A munkatársaitól csapatmunkát kért a Nemzeti Közlekedési Hatóság új elnöke, és hogy „mindenki ugyanolyan fontosnak tartsa a saját munkáját, mint az első számú vezető” – mondta Győri Gyula bemutatkozásul a sajtó munkatársai előtt. Elmondása szerint egyszerű célokat tűzött ki: ésszerűség, nemzeti érdek, jogszerűség.
Győrit a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára, Schváb Zoltán mutatta be, aki azt kérte tőle, hogy egyszerűsítse a hatósági eljárások folyamatait: a gépjárművek forgalomba helyezését, a műszaki vizsgát, a forgalmi engedélyek, rendszámtáblák és jogosítványok kiadását.
A nyáron elkészült a hatóság új szervezeti működési szabályzata, ami állítólag segít a folyamatok felgyorsításában. Győri beszélt az előttük álló feladatokról: a hajózás területén a Duna hajózhatóvá tételével kapcsolatos teendőkről, a közúti közlekedéssel kapcsolatban az e-útdíjról és az útépítésekről, illetve felújításokról, a vasút esetében pedig a MÁV átalakításáról.
Győri 1998 és 2011 között Debrecen önkormányzati képviselője volt, kilenc éven át pedig a közgyűlés tulajdoni bizottságát is elnökölte. A külkereskedelmi, szervezőmérnöki, valamint légiforgalmi logisztikai menedzseri diplomával is rendelkező Győri az önkormányzat tanácsnokaként Debrecen repterének fejlesztését is irányította. Van pilótajogosítványa, elnöki kinevezését megelőzően a hatóság légügyekért felelős elnökhelyettese volt. Új funkciójában is az egyik legfőbb feladatnak a Malév repülési jogainak szétosztását tartja.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.